GreenWay Polska jest zainteresowane akwizycjami w sąsiednich krajach oraz w Polsce

Strategia PGE zakłada 20 GW zielonej mocy w 2050 r.
19 października 2020
Unimot uruchomił stację Avia zasilaną fotowoltaiką
19 października 2020

Chcemy być największym operatorem stacji ładowania w regionie. Nie da się jednak  tego obecnie zrobić w drodze rozwoju organicznego, dlatego planujemy akwizycję podmiotów działających w innych krajach regionu. Jesteśmy także zainteresowani konsolidacją rynku w Polsce mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska sp. z o.o., największego operatora ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce, działającego także na Słowacji.

Cleanerenergy.pl: GreenWay Polska jest największym operatorem ogólnodostępnych ładowarek na naszym rynku. W tym roku rozwój Waszej sieci jednak zwolnił, podobnie jak innych firm z branży. Czy powodem jest epidemia COVID-19, co sugerował Pan we wcześniejszych publicznych wypowiedziach?

Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska Sp. z o.o.: To prawda. Wprowadzony przez rząd, zresztą słusznie w obawie przed epidemią COVID-19, ogólnopolski lockdown, poprzez istotne ograniczenia w poruszaniu się wpłynął negatywnie na nasz biznes. W marcu i kwietniu zanotowaliśmy wyraźne, kilkudziesięcioprocentowe spadki liczby ładowań na naszych stacjach. W maju, wraz z rozluźnianiem obostrzeń, nastąpił zauważalny wzrost i w lipcu mieliśmy ich już więcej, w związku z tym nasze przychody były wyższe niż rok wcześniej. Ta tendencja utrzymywała się w kolejnych miesiącach i tak jest obecnie.

Cleanerenergy.pl: To dość zaskakujące, że tak szybko wróciliście na ścieżkę wzrostu… 

R.Cz.: Lockdown był dla nas i całej branży wielkim wyzwaniem. Zniesienie epidemicznych rygorów przez rząd w maju, istotnie wpłynęło na decyzje społeczeństwa, w tym na chęć podróżowania, co zaowocowało stopniowym, choć niewystarczającym wówczas wzrostem liczby ładowań na naszych ogólnodostępnych stacjach. W czerwcu, po trzech wcześniejszych miesiącach flauty, biznes wyraźnie ożył i odnotowaliśmy wzrost rok do roku. W lipcu i sierpniu, w których nasza branża, naturalnie notuje najlepsze wyniki, też były dla korzystne, i też zanotowaliśmy wzrosty względem wyników z 2019 r.

Cleanerenergy.pl: Czy dlatego, że z powodu epidemii zamożni Polacy, którzy mają samochody z napędem elektrycznym, albo hybrydowym P-HEV zostali w kraju, a nie wybrali południowe destynacje, jak Włochy i Hiszpania, bardziej dotknięte epidemią COVID-19?

R.Cz.: Z powodu epidemii COVID-19, część Polaków zweryfikowało swoje plany wakacyjne i wybrało krajowe, być może wcześniej nieeksponowane przez biura podróży lokalne kierunki. To zapewne miało pozytywny wpływ na wyniki w tym okresie. Warto jednak podkreślić, że na naszych stacjach odnotowaliśmy istotny wzrost wizyt przez zagranicznych turystów, podróżujących wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych. Udział ładowań samochodów zarejestrowanych za granicą wyniósł nienotowane wcześniej 20%! Zagraniczni turyści odkrywają, że Polska niej jest już białą plamą na europejskiej mapie e-mobilności i dzięki inwestycjom operatorów w rozwój sieci ogólnodostępnych ładowarek, można już coraz swobodniej podróżować po Polsce samochodem z napędem elektrycznym.

Cleanerenergy.pl: Skąd pochodzili e-mobilni turyści, korzystający z ładowarek GreenWay Polska?

R.Cz.: Przede wszystkimz Niemiec, Norwegii, ale też z Czech i Ukrainy.

Cleanerenergy.pl: Rząd, w związku z pogarszającą się szybko sytuacją epidemiczną zarządza ponownie coraz więcej obostrzeń, starając się jednocześnie nie wprowadzać gospodarczego lockdownu. Obecnie jednak cała Polska jest żółtą strefą, a od czwartku w ponad 150 powiatach obowiązuje czerwona strefa, w tym we wszystkich miastach wojewódzkich. Czy ta sytuacja może wpłynąć na branżę, w tym na GreenWay Polska?

R.Cz.: Trudno to jeszcze jednoznacznie określić. Wszystko będzie zależało od rozwoju pandemii i wprowadzania dalszych obostrzeń. Mam jednak obawy, że niestety sytuacja może się pogarszać, co może wpłynąć zarówno na zmniejszenie liczby podróży po kraju, jak również na obniżenie, w najbliższych miesiącach, zainteresowania inwestycjami w zakresie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Mam nadzieję, że będzie to miało jednak charakter przejściowy i na początku przyszłego roku sytuacja ulegnie szybkiej  poprawie.

Cleanerenergy.pl: Do końca września zgłosiliście do Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych 202 stacje, z 433 punktami ładowania. Ile stacji i punktów ładowania posiada obecnie GreenWay Polska, bo EIPA, baza Urzędu Dozoru Technicznego nie uwzględnia wszystkich urządzeń?

R.Cz.: Aktualnie w sieci GreenWay w Polsce mamy łącznie 210 działających stacji ładowania, z czego 138 są to stacje DC, umożliwiające ładowanie mocą 40 – 50 KW i wyższą.

Cleanerenergy.pl: Jakie są plany firmy dotyczące rozwoju infrastruktury technicznej na cały 2020 rok?

R.Cz.: W tym roku planujemy, że nasza sieć w Polsce powiększy się o 70 ogólnodostępnych stacji ładowania, w tym kilka ultraszybkich urządzeń DC, o mocy ponad 150 kW oraz o 80 zamontowanych u naszych klientów i włączonych do sieci GreenWay Polska. Na Słowacji przybędzie nam ok. 40 urządzeń. W sumie w kraju będziemy dysponowali na koniec 2020 r. około 230 ładowarkami, a na Słowacji 125 urządzeniami. Jest to niewątpliwie największa sieć ładowania w tej części Europy.

Cleanerenergy.pl: Czy w przyszłym roku planujecie utrzymać tempo rozwoju?

R.Cz.: Jesteśmy właśnie w trakcie weryfikacji naszych planów w tym zakresie, ale wydaje się prawdopodobne, że nasze tempo rozwoju nieznacznie zwolni.

Cleanerenergy.pl: Dlaczego, czy przez drugą fazę epidemii COVID-19?

R.Cz.: Nie, nie z powodu COVID-19, choć rozwój epidemii w ostatnim czasie chyba zaskoczył nas wszystkich.

W tym roku zamykamy projekt rozbudowy naszej infrastruktury finansowany ze środków Unii Europejskiej, gdzie tempo inwestycji, szczególnie w ostatnich miesiącach, było duże. Stąd teraz można odnotować nieznacznie spowolnienie. Drugi powód to stosunkowo wysokie nasycenie w Polsce infrastruktury na rzecz e-mobilności w stosunku do liczby zarejestrowanych samochodów elektrycznych. Problemem jest więc wolniejsze, niż przewidywaliśmy, tempo rozwoju rynku pojazdów, co przekłada się na niższy niż zakładany popyt na usługi ładowania. Każdy racjonalnie postępujący przedsiębiorca z naszej branży musi to uwzględniać. Będziemy dokładnie obserwować sytuację i dostosowywać inwestycje do wydarzeń na rynku. Nie wykluczam, że jeżeli sprzedaż samochodów zacznie rosnąć szybciej, m.in. z powodu wprowadzenia dopłat przy zakupie, to wówczas również przyspieszymy z inwestycjami.

Cleanerenergy.pl: Jakie są w takim razie, według Pana, bariery rozwoju e-mobilności w Polsce?

R.Cz.: W Polsce jest obecnie ok. 1 200 publicznych ładowarek, co w porównaniu do liczby elektrycznych samochodów sytuuje nas, pod względem rozwoju infrastruktury, na przyzwoitym poziomie w Europie. Nasza branża, dzięki ogromnemu wysiłkowi finansowemu i organizacyjnemu, wykonała w pełni zadanie na rzecz rozwoju e-mobilności w Polsce, wynikające z planów rządowych prezentowanych kilka lat temu. Oczywiście ładowarek z czasem powinny być tysiące, a później dziesiątki tysięcy. Tylko nie na tym etapie rozwoju rynku. Obecnie, tak jak już wspomniałem, problemem jest niski popyt na usługi, spowodowany zbyt małą liczbą samochodów elektrycznych. Szacuje się, że w przyszłości na jedną ładowarkę AC powinno przypadać 10 samochodów BEV, a na szybkie i ultraszybkie DC – 100 takich pojazdów. Tymczasem, w Polsce zarejestrowanych jest poniżej 8 tys. aut elektrycznych, co sprawia, że na jedną ładowarkę przypada mniej niż 7 pojazdów. Jest to zdecydowanie za mało, aby branża miała odpowiednie przychody. Dotychczasowe trzy programy rządowe dotyczące wsparcia dla zakupu samochodów elektrycznych – „Zielony samochód”, „eVAN” i „Koliber” nie sprawdziły się. Pula wsparcia wynosiła wprawdzie 150 mln zł, ale wyniki naboru wniosków są rozczarowujące.

Cleanerenergy.pl: W ramach programu „Zielony samochód”, zatwierdzono 256 wniosków o  dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu osobowego, na łączną kwotę 4,3 mln zł, tymczasem liczono, że będzie ich co najmniej 2000, a przewidziana pula wsparcia to blisko 38 mln zł. Trudno więc, mówić o sukcesie…

R.Cz.: Jeśli e-mobilność miałaby się upowszechnić w Polsce, rząd powinien zweryfikować podejście i uatrakcyjnić formy wsparcia zakupu nowych ekologicznych samochodów. Ważne jest też ograniczenie barier proceduralnych związanych z ubieganiem się o te środki.

Cleanerenergy.pl: Według naszych informacji Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który przejął zarządzanie środkami z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, po falstarcie pierwszej edycji tych trzech poprzednich programów, chce zmienić ich zasady, upraszczając procedury, na wzór programu „Mój Prąd”, który jest sukcesem, o czym rozmawia z dealerami i importerami samochodów, a także instytucjami finansującymi zakup aut… 

R.Cz.: To dobra wiadomość, chętnie włączymy się do tych konsultacji, żeby przyspieszyć zieloną transformację w Polsce. Jesteśmy otwarci by dzielić się wiedzą i opinią.

Cleanerenergy.pl: Czy wobec nadpodaży infrastruktury, w stosunku liczby osobowych samochodów BEV i PHEV użytkowanych w Polsce, operatorzy ogólnodostępnych stacji ładowania mają perspektywy rozwoju w innych segmentach?

R.Cz.: Stale rozwijamy portfolio produktowe i usługowe. Oprócz usług ładowania na naszych stacjach, oferujemy także profesjonalne usługi w zakresie budowy stacji, a potem zarządzania infrastrukturą ładowania należącą do naszych klientów. Oferta obejmuje instalację, konfigurację, serwisowanie i zarządzanie punktami ładowania, również w formie najmu. Obsługujemy też posiadaczy samochodów elektrycznych korzystających z usług ładowania na stacjach należących do partnerów GreenWay, jak np. punkty przy sklepach IKEA.

Cleanerenergy.pl: Z jakich branż rekrutują się klienci B2C? W ostatnich dniach podpisaliście umowę o współpracy z Hyundai Motor Poland, dzięki której indywidualni i flotowi klienci marki otrzymają możliwość zamówienia naściennych ładowarek od GreenWay Polska, oferowanych jako akcesoria dodatkowe do nowo zakupionych elektrycznych modeli Hyundaia. Dodatkowo zamontujecie oraz będzie obsługiwać ładowarki przy ponad 70 salonach dealerskich tej marki. Czy jest to właśnie jeden z kierunków rozwoju?

R.Cz.: Zainteresowanie naszą ofertą biznesową jest duże. Dzięki znaczącej rozpoznawalności marki, mamy wiele zapytań od firm różnych branż. Wśród nich są na przykład zarządcy biurowców w Polsce, którzy dostosowują swoją ofertę dla najemców chcących być bardziej eko lub inwestują w samochody elektryczne ze względów biznesowych. Kolejny segment to firmy i instytucje chcące, zgodnie z tym trendem, przekształcać swoją flotę w elektryczną, np. z branży FMCG. Obecnie GreenWay ma w swojej ofercie kompleksowe rozwiązania w zakresie ładowania dla różnych branż i modeli korzystania z samochodu elektrycznego.

Sami też staramy się kreować i wzmacniać popyt na takie rozwiązania. Dlatego rozmawiamy z naszymi partnerami, np. sieciami handlowymi i restauracyjnymi typu fast food, i proponujemy im, żeby w ramach akcji lojalnościowych, oferowali swoim klientom kody rabatowe na bezpłatne doładowania na naszych stacjach, co powinno wspierać biznesowo i wizerunkowo ich działalność . Ten model sprawdził się wcześniej we współpracy z np. dealerami samochodów oferującym klientom, którzy zdecydowali się na zakup samochodu elektrycznego w ich sieci, pakiet bezpłatnych ładowań.

Cleanerenergy.pl: W Polsce jesteście liderem, na Słowacji też macie silną pozycję. A co z pozostałymi krajami regionu, bo trudno być uznawanym za lidera, skoro działacie tylko na dwóch rynkach? Czy podobnie, jak na rynkach macierzystych, czyli na Słowacji, a potem w Polsce także w krajach ościennych planujecie rozwijać się organicznie?

R.Cz.: Rzeczywiściechcemy być największym operatorem stacji ładowania w regionie, obejmującym kraje nadbałtyckie, Czechy i Węgry. Na tych rynkach działają już od pewnego czasu inne podmioty, dlatego nie widzimy sensu w rozwijaniu naszej działalności organicznie. W związku z tym, chcemy koncentrować się na ewentualnej akwizycji, tak by łatwiej i szybciej zaistnieć na wspomnianych rynkach.

Cleanerenergy.pl: Czy wyselekcjonowaliście już podmioty do przejęcia i czy możemy w najbliższym czasie może spodziewać się decyzji inwestycyjnych?

R.Cz.: Poważnie myślimy o tego typu krokach dlatego stale analizujemy rynek. Trudno jednak obecnie mówić o konkretnych terminach czy firmach.

Cleanerenergy.pl: Analizując dane z EIPA można dojść do wniosku, że tylko część operatorów, w tym GreenWay Polska rozbudowuje w tym roku infrastrukturę ogólnodostępnych e-ładowarek. Większość podmiotów, w tym także znaczący gracze wstrzymuje się z inwestycjami i od dłuższego czasu nie zgłasza do ewidencji nowych urządzeń,  o może oznaczać, że weryfikują swój model działania, i są, jak to się mówi: otwarci na wszystkie opcje strategiczne… Czy bierzecie to uwagę takie okazje?

R.Cz.: Chcemy być największym operatorem stacji ładowania w regionie, dlatego jesteśmy także zainteresowani konsolidacją rynku w Polsce.

Cleanerenergy.pl: Niedawno spekulowano, że na sprzedaż jest sieć ładowarek PGE Nowa Energia, która ma, według EIPA 51 stacji i 100 punktów ładowania

R.Cz.: Nie otrzymaliśmy takiego zapytania ofertowego. Jeśli jednak medialne informacje potwierdziłby się, to poważnie rozważalibyśmy ubieganie się o te aktywa.

Cleanerenergy.pl: Według naszych informacji NFOŚiGW planuje, w ramach zarządzania środkami z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, także dofinansowanie rozwoju infrastruktury technicznej na rzecz e-mobility w Polsce. Czy bylibyście zainteresowani takim wsparciem i czy ewentualne dotacje wpłynęłyby na Wasze plany rozwoju sieci.

R.Cz.: To oczywiste, że jeśli program ruszy, chętnie weźmiemy w nim udział, by zwiększyć wielkość naszej sieci.

Dziękujemy za rozmowę

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu