Bank Pekao rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych PZU

PKN Orlen z najwyższą w historii oceną ratingową od Fitch Ratings
10 listopada 2022
Rynek węgla wszedł w fazę korekty
10 listopada 2022

Od 9 listopada br. we wszystkich oddziałach Pekao, klienci tego drugiego banku uniwersalnego w Polsce mogą kupić kilkanaście rodzajów polis komunikacyjnych PZU. Niebawem będą one dostępne także zdalnie – przez aplikację PeoPay oraz w bankowości internetowej Pekao24, a w 2023 r. także za pośrednictwem infolinii Pekao.

Grupa PZU, największy ubezpieczyciel w Polsce jest od ponad 5 lat głównym akcjonariuszem Banku Pekao (ma 20% akcji, do tego 12,8% należy do Polskiego Funduszu Rozwoju), a dwa lata wcześniej stał się nim w Alior Banku (ma 31,98% akcji w porozumieniu z PZU Życie SA i funduszami inwestycyjnymi). Tworzy tym samym największą grupę ubezpieczeniowo-bankową w Europie Środkowo-Wschodniej.

Od początku PZU wykorzystuje kanał bankowy do sprzedaży ubezpieczeń w ramach tzw. bancassurance (współpracuje z ponad 20 bankami) i swoją sieć sprzedaży do oferowania produktów tych dwóch banków (assurbanking). W I półroczu 2022 r. przypis składki brutto z kanału bankowego wyniósł 515 mln zł, w tym 358,5 mln zł pozyskano za pośrednictwem Banku Pekao i Alior Banku. Największy udział – 241,4 mln zł, czyli 67% – miały ubezpieczenia majątkowe i pozostałe osobowe.

Teraz ich udział może się zwiększyć, bo PZU rozszerza kanały sprzedaży swojej oferty skierowanej do kierowców właśnie o bancassurance. Od 9 listopada br. we wszystkich ok. 650 oddziałach Banku Pekao (w tym placówki partnerskie, dane za I kwartał br.), klienci tego drugiego banku uniwersalnego w Polsce mogą kupić polisy komunikacyjne PZU (i zależnego Link4 TU). Ochronę będą mogli wykupić właściciele i współwłaściciele pojazdów – samochodu osobowego, ciężarowego o dopuszczalnej masie  całkowitej 3,5 tony czy skutera lub motocyklu – posiadający rachunek w Pekao. Ubezpieczenia komunikacyjne zakupione przez klientów Banku Pekao nie są powiązane z innym bankowym produktem.

 – „W pełni wykorzystujemy siłę synergii podmiotów tworzących Grupę PZU. Potencjał bancassurance  odpowiada współczesnym trendom, zgodnie z którymi klienci chcą mieć możliwość załatwienia różnych spraw finansowych w jednym miejscu. Udostępnienie oferty polis komunikacyjnych dla klientów Pekao  jest kolejnym krokiem w realizacji bieżącej strategii PZU i rozszerzania współpracy w ramach Grupy PZU”   mówi Agnieszka Gocałek, dyrektor biura bancassurance i programów partnerstwa strategicznego w PZU.

Oferta ubezpieczeń PZU dla kierowców jest jedną z najszerszych na polskim rynku. Doradcy Pekao mogą zaproponować klientom: obowiązkowe ubezpieczenie OC (odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych) oraz wybrane ubezpieczenia dobrowolne, np.: autocasco (AC), z kilkoma opcjami dodatkowymi (samochód zastępczy na cały okres naprawy pojazdu, odszkodowanie wypłacone na podstawie wartości z dnia zawarcia umowy, a nie z dnia szkody), następstw nieszczęśliwych wypadków NNW (suma ubezpieczenia do 100 tys. zł, do tego zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji), Szyby, PZU Pomoc w Drodze/Assistance, Wracaj do zdrowia/Asystent zdrowotny (po wypadku samochodowym PZU zorganizuje opiekę medyczną i opłaci koszty usług medycznych).

Kierowcy mogą liczyć także m.in. na sprawdzenie stanu technicznego auta przed jego zakupem z rynku wtórnego. W przypadku, gdy ubezpieczony samochód uległ wypadkowi, a właściciel zdecyduje się na zakup innego auta na rynku wtórnym, to w ramach ubezpieczenia PZU Pomoc w Drodze w wariancie Super może on skorzystać z weryfikacji stanu technicznego pojazdu przez eksperta.

Dzięki integracji systemów PZU, Banku Pekao i Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), klienci, którzy będą kupować polisę mogą skorzystać z uproszczonej ścieżki zakupowej. Wystarczy, że wpiszą w bankowości mobilnej numer rejestracyjny pojazdu, a większość danych niezbędnych do uzupełnienia wniosku zostanie uzupełniona automatycznie. Płatność za usługę jest możliwa w dwóch lub czterech ratach (docelowo nawet w 12).

Zgłoszenie szkody jest proste i intuicyjne – można to zrobić online lub dzwoniąc na infolinię. PZU umożliwia także wypłatę odszkodowania BLIKIEM, co skraca czas oczekiwania na pieniądze.

– „Dzięki współpracy w ramach grupy kapitałowej, wprowadzamy do naszej oferty ważny i potrzebny w codziennym życiu produkt: ubezpieczenia komunikacyjne. Stawiamy na ofertę wysoko notowanych partnerów, a naszym klientom dajemy łatwy i szybki dostęp do dopasowanej do ich potrzeb usługi w oddziale, a docelowo w dowolnie wybranym przez nich kanale. Warto podkreślić, że nasz bank będzie jednocześnie pierwszym, który w ofercie będzie miał ubezpieczenia komunikacyjne PZU – to nasza przewaga konkurencyjna na tle innych  banków” – mówi Maciej Berger, dyrektor departamentu bankowości ubezpieczeniowej w Banku Pekao.

Niebawem ubezpieczenia komunikacyjne PZU będą dostępne także zdalnie – przez aplikację PeoPay oraz w bankowości internetowej Pekao24, a od 2023 roku także za pośrednictwem infolinii Pekao.

Bank Pekao ma trzecią największą sieć detaliczną w Polsce – obsługuje ok. 5,8 mln klientów, z czego 2,9 mln aktywnych korzysta bankowości elektronicznej, a 2,5 mln z bankowości mobilnej.

t.brzezinski@cleanerenergy.pl

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu