Bardzo szybko zbliżamy się do poziomu 100 e-ładowarek – mówi Michał Baranowski, prezes Elocity.

Operatorzy i podmioty eksploatujące e-ładowarki masowo legalizują urządzenia
14 października 2020
Wzrost średniej ceny energii elektrycznej za III kwartał
15 października 2020

W tym roku uruchomimy jeszcze po kilka stacji w stolicy i większych miastach. W I połowie 2021 zajmiemy się „łataniem” białych plam na całej mapie ładowarek działających w Polsce mówi Michał Baranowski, założyciel i prezes Elocity Sp. z o.o., dziewiątego operatora ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce.

Cleanerenergy.pl: Z czego wynika odnotowany we wrześniu br. skok w rozwoju sieci ładowarek Elocity? Czy z zaplanowanego rozwoju, na co wskazują wyniki z poprzednich miesięcy, czy z apelu UDT do operatorów dot. zgłaszania stacji do badań technicznych pod groźbą kary administracyjnej, o czym piszemy w portalu?:)

Michał Baranowski, prezes Elocity Sp. z o.o.: Przede wszystkim jest to rezultat realizacji naszej strategii rozwoju sieci Elocity i uruchamiania kolejnych kontraktów realizowanych przez spółkę. Kumulacja, którą ostatnio obserwujemy, to także wynik poruszenia na rynku po pauzie spowodowanej COVID-owym lockdown’em – choć dziś sytuacja jest nadal bardzo poważna, obserwujemy wzrost zainteresowania elektromobilnością. Między innymi jest to wynik tego, że na naszych drogach pojawia się coraz więcej aut elektrycznych. Polacy przekonują się do elektromobilności i wreszcie dostrzegają zalety elektryków, ponad utartymi wadami. Wadami, które w zasadzie już nie istnieją. Mówię tu o małym zasięgu, braku infrastruktury i ubogiej ofercie takich samochodów na polskim rynku.

Cleanerenergy.pl: Elocity szybko rośnie, z miesiąca na miesiąc, a nie wszystkie urządzenia uwzględniane są w statystykach UDT. Ile stacji i punktów ładowania samochodów posiadacie obecnie?

M.B.: Bardzo szybko zbliżamy się do łącznie 100 urządzeń. Mam na myśli ogólnodostępne ładowarki Elocity, dodatkowo stacje działające w sieciach inwestorów zewnętrznych i partnerów biznesowych (współpraca na zasadzie licencji white-label) oraz stacje prywatne. W tym miejscy muszę dodać, że Elocity to także narzędzie dla wspomnianych wcześniej inwestorów zainteresowanych wejściem na rynek elektromobilności z usługami oferowanymi na przykład pod własną marką. 

Cleanerenergy.pl: Elocity jest firmą z Krakowa, stolicy Małopolski. W jakich regionach Polski jest najwięcej Państwa stacji?

M.B.: Pod względem liczby stacji przoduje woj. mazowieckie. Plany rozwoju dotyczą całej Polski, oczywiście na początku realizujemy inwestycje w dużych miastach, tam, gdzie oczekują tego nasi klienci. Muszę dodać, że zawarliśmy ostatnio umowy z podmiotami z sektora CFM (zarządzanie flotą pojazdów), co również ma wpływ na plany inwestycyjne. Proszę zwrócić uwagę, że wychodzimy też poza granice Polski. Kilka stacji z naszym systemem pracuje już za zachodnią granicą. To też jest kierunek, który na najbliższej przyszłości będziemy rozwijać.

Cleanerenergy.pl: Gdzie planują Państwo otwierać kolejne stacje w tym roku?

M.B.: W tym roku przede wszystkim większe miasta, zgodnie z zawartymi wcześniej umowami i oczekiwaniami kierowców samochodów elektrycznych. Niektóre z tych inwestycji są już gotowe i czekają tylko na badania Urzędu Dozoru Technicznego. Planujemy także budowę dużej liczby stacji na potrzeby klientów flotowych (B2B), przeznaczonych do ładowania aut służbowych. Nasze rozwiązania ma dedykowany moduł dla takich klientów, również z tzw. „kartą flotową” umożliwiające zbiorcze rozliczenia.

Cleanerenergy.pl: Czy planują Państwo także zagęszczenie sieci, np. w Warszawie?

M.B.: Tak oczywiście. W tym roku uruchomimy po kilka stacji w stolicy i większych miastach. W I połowie 2021 r. zajmiemy się „łataniem” białych plam na całej mapie ładowarek działających w Polsce. Dotrzemy również do miejsc, w których powinna pojawić się infrastruktura ładowania samochodów. Wspieramy takie lokalizacje podnoszą jego walory komercyjne.

Cleanerenergy.pl: Jakie są stawki za ładowanie baterii w sieci Elocity, jak pozycjonują one firmę na rynku?

M.B.: W naszej sieci staramy się utrzymywać bardzo konkurencyjne ceny (pomiędzy 1 zł, a maksymalnie 1,50 zł za kWh). W większości przypadków zależą one od właścicieli danej stacji i jego strategii pozyskiwania klientów. Ceny widoczne dla ogółu kierowców to jedno, drugie to cenniki prywatne dedykowane dla stałych klientów lub partnerów biznesowych. O tych decyduje już tylko i wyłącznie właściciel inwestycji.  Dobrym przykładem jest hotel. Umożliwiamy szybkie wdrożenie oferty specjalnej dla gości na przykład na czas pobytu.

Cleanerenergy.pl: Jakie są plany rozwoju sieci na 2021 r.? Niektórzy operatorzy weryfikują swoje plany i chcą sprzedać swoją infrastrukturę. Czy są Państwo zainteresowani udziałem w konsolidacji branży, czy stawiacie raczej na rozwój organiczny?

M.B.: Rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój poprzez budową sieci również w oparciu o relacje z innymi podmiotami i inwestorami. Powtórzę jeszcze raz, oferujemy doskonałe narzędzie inwestycyjne w sektorze elektromobilności. Naszą zaletą jest fakt, że rozwijamy go od podstaw w Polsce, tu na miejscu. Bardzo szybko reagujemy na sygnały rynku, naszych klientów czy wreszcie regulacje prawne. To jest nasza bardzo mocna strona.

Cleanerenergy.pl: Jakie są obecnie, według Pana, bariery rozwoju e-mobilności w Polsce, w tym infrastruktury technicznej? Które z nich powinno się usunąć, z jakim skutkiem?

M.B.: Z jednej strony mówimy o braku zaufania polskich kierowców do samochodów elektrycznych. Jak to się mawia w branży, kto nie spróbuje to nie uwierzy – potem już jest tylko łatwiej. Rozwój infrastruktury jest oczywiście związany z liczbą takich aut na polskich drogach. Z drugiej strony są uzasadnione obawy inwestycji w stacje ładowania, między innymi: cenowa bariera wejścia, regulacje prawne, codzienna obsługa stacji ładowania. Dla większości przedsiębiorców odbiór UDT jest zbyt skomplikowany, podobnie jak dobór typu stacji. My tą bariery znosimy w każdym aspekcie. Upraszczamy i instalację i codzienną obsługę stacji. Na koniec muszę dodać, jak ważną rolę w popularyzacji elektromobilności ma OZE, a przede wszystkim rosnąca świadomość ekologiczna i galopujący trend budowy instalacji fotowoltaicznych. Wśród naszych klientów to często pierwszy krok do przesiadki do auta elektrycznego.

Dziękujemy za rozmowę

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu