BMW i MINI na wznoszącej fali popularności w Polsce

Cena uprawnień do emisji CO2 utrzymuje wysoki poziom
7 lipca 2021
MPK w Krakowie rozważa zakup 40 wodorowych autobusów
7 lipca 2021

Pierwsze półrocze 2021 r. okazało się bardzo udane dla BMW Group w Polsce. Koncern z Bawarii, dzięki m.in. odświeżeniu portfolio modelowego sprzedał 12 521 nowych aut, o 61% więcej niż w tym samym okresie ub.r. Polscy klienci 1 405 zarejestrowali nowych samochodów MINI, o 71% więcej niż rok wcześniej.

W I półroczu 2021 r. BMW sprzedało 12 521 nowych aut, o imponujące 61% więcej niż w tym samym okresie ub.r., dzięki czemu niemiecka firma umocniła się, jak twierdzi na pozycji lidera segmentu premium w Polsce. BMW po raz pierwszy w historii znalazło się w pierwszej piątce najpopularniejszych marek całego rynku motoryzacyjnego.

„Jestem bardzo dumny z zespołu BMW Group Polska i naszej sieci dealerskiej w związku z osiągnięciem tak znakomitych wyników. Byliśmy w stanie odbudować się po ciężkim roku pandemii i ponownie udowodnić, że modele BMW, MINI i Motorrad są najbardziej pożądane przez polskich klientów segmentu premium. To właśnie naszym kierowcom chciałbym podziękować za zaufanie i fascynację produktami BMW, MINI i Motorrad” – powiedział Christian Haririan, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.

Potentat rynku motoryzacyjnego z Bawarii odświeżył portfolio modelowe – w pierwszych miesiącach 2021 r. wprowadził na rynek nowe wersje BMW M3, M4 i M5 CS, BMW serii 2 Gran Coupe i BMW serii 4 Cabrio oraz nowe modele MINI.

– „To nie jest nasze ostatnie słowo – obecnie czekamy na premiery flagowego modelu elektrycznego BMW iX, ikony designu BMW serii 4 Gran Coupe oraz nowych wersji popularnych BMW X3 i  X4. Jestem optymistycznie nastawiony do tego, co przyniesie naszej firmie cały rok 2021” – dodał Christian Haririan.

W I półroczu największą popularnością wśród polskich kierowców cieszyły modele:

  • BMW serii 3 (Limuzyna i Touring) – 2 193 rejestracje, dzięki czemu jest drugim najpopularniejszym modelem w całym segmencie premium,
  • BMW X3  -1 413 rejestracji,
  • BMW serii 5 – 1 419 rejestracji, z pozycją lidera w swoim segmencie,
  • BMW X5 – 1 386 rejestracji, także z pierwszą pozycją wśród SUV-ów premium.

Z kolei w segmencie samochodów kompaktowych premium, największe zainteresowanie wzbudzały  

  • BMW serii 1 –  1 376 rejestracji, dwa razy więcej niż rok wcześniej,
  • BMW X1 – 958 rejestracji,
  • BMW serii 2 Gran Coupe – 729 rejestracji.

Także kultowa brytyjska marka MINI, należąca do BMW odnotowała silny wzrost. W I półroczu polscy klienci 1 405 zarejestrowali nowych samochodów, o 71% więcej niż rok wcześniej. Największą popularnością cieszył się 3 i 5-drzwiowe MINI (689 rejestracji), znacząco odświeżone w tym roku oraz MINI Countryman (460).

W Polsce sprzedaż BMW z napędem elektrycznym w I półroczu 2021 r. wzrosła o 43%, ale firma nie podaje do jakiego poziomu (elektrycznych MINI sprzedano 39 sztuk, o 34% więcej r/r). Niemiecki koncern oferuje obecnie 4 modele: BMWi3, BMWi3s, BMWi4 oraz SUV-a BMW iX3. Do tego 10 modeli wspomaganych elektrycznie hybryd Plug-in (P-HEV).

Bawarczycy, po udanym tegorocznym debiucie BMW iX3 zapowiadają premierę BMW iX oraz na kolejny rok sportowego BMWi4M50, który będzie pierwszym elektrycznym modelem sygnowanym literą M. Portfolio elektryków ma szybko rosnąć – firma zapowiada, że od 2023 r. będzie posiadać w ofercie już kilkanaście modeli e-aut.

Do końca 2021 r. BMW Group zamierza sprzedać na całym świecie co najmniej milion samochodów z napędem elektrycznym.

t.brzezinski@cleanerenergy.pl

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu