ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV to kolejny wariant nadwozia, który będzie od 2022 r. dostępny dla nabywców elektrycznego SUV-a, produkowanego w fabryce w Mladá Boleslav. Na razie czeski producent przedstawił go w zakamuflowanym wydaniu.
ENYAQ iV w pełni elektryczny SUV, który 1 września 2020 r. oficjalnie zadebiutował na rynku zdobył już spore uznanie – w ciągu roku w Europie zamówiono około 70 tys. egzemplarzy tego modelu. ENYAQ iV przypadł do gustu nie tylko klientom, ale i ekspertom od bezpieczeństwa i designu. W testach Euro NCAP otrzymał pięć gwiazdek, maksymalną notę, uzyskując 94% punktów za ochronę dorosłych pasażerów i 89% punktów za ochronę dzieci, co jest najlepszym wynikiem w historii tych testów. Został też wyróżniony prestiżową nagrodą Red Dot Award za wybitne wzornictwo.
Obecnie w naszej przeglądarce samochodów BEV i PHEV, dostępnych na polskim rynku (https://cleanerenergy.pl/samochody-elektryczne/) można wybierać pomiędzy trzema wersjami ENYAQ iV, produkowanego w głównej fabryce w Mladá Boleslav:
Teraz, zarząd czeskiego producenta z Grupy Volkswagen uznał, że przyszedł czas, aby zrobić kolejny krok i zakomunikował wprowadzenie wkrótce na rynek ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV.
– „W pełni elektryczna ŠKODA ENYAQ iV zaliczyła świetny debiut na rynkach międzynarodowych. Na początku 2022 r. przedstawimy model ENYAQ COUPÉ iV: wariant naszego SUV-a o jeszcze bardziej emocjonującej linii nadwozia i designie, który dopełni topową gamę naszych elektryków” – mówi Thomas Schäfer, prezes zarządu ŠKODA AUTO.
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, przedstawiony na razie w zakamuflowanym wydaniu, to także 5-sobowy SUV. Ma być doskonałym uzupełnieniem podstawowej gamy ENYAQ iV, oferując nabywcom jeszcze bardziej ekscytujący design (np. panoramiczny szklany dach, łagodnie opadający do tyłu od słupka B, będzie częścią wyposażenia standardowego). Wersja coupé przy 4653 mm długości i 1617 mm wysokości jest o 4 mm dłuższa i 1 mm wyższa niż podstawowe wydanie modelu ENYAQ iV. Rozstaw osi (2765 mm) oraz szerokość (1879 mm) obu wariantów są identyczne, ale pojemność bagażnika coupé (570 litrów) jest nieco mniejsza niż w podstawowym wariancie. Obręcze kół ze stopów lekkich mają mieć rozmiary od 19 do 21 cali.
ENYAQ COUPÉ iV będzie mógł zostać wyposażony w reflektory Full LED Matrix, które zbudowane są z modułów składających się z 24 diod umożliwiających indywidualne sterowanie i używanie świateł drogowych przez cały czas bez oślepiania innych użytkowników drogi. Tylne reflektory mają wykończenie przypominające strukturę kryształu, kształt litery C i wraz z dynamicznymi kierunkowskazami stanowią znak rozpoznawczy marki ŠKODA. Klienci będą mogli skorzystać z opcja Crystal Face, czyli łącznie 131 diod LED rozświetlających pionowe listwy i ramkę efektownego grilla ŠKODY, z kolei moduły LED reflektorów Full-LED Matrix dla świateł mijania i drogowych oraz świateł do jazdy dziennej tworzą animowany efekt powitalny.
Centralnie umieszczony 13-calowy ekran dotykowy zapewnia kierowcy dostęp do systemów Infotainment oraz wszystkich funkcji pojazdu i może być spersonalizowany. 5,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników pokazuje najważniejsze informacje: prędkość, dane dotyczące jazdy, nawigacja i aktywne systemy wspomagające (dostępny w wyposażeniu dodatkowym wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością wyświetla dodatkowe informacje na szybie na wysokości wzroku kierowcy). Standardowego wyposażenie ENYAQ COUPÉ iV obejmuje dwustrefową klimatyzację Climatronic, bezkluczykowy system KESSY GO oraz oświetlenie Ambiente LED, które oświetla wykończenia na drzwiach i klamkach, a także przednią i tylną przestrzeń na nogi.
W ramach Design Selections ŠKODA oferuje wybór spośród czterech wariantów wnętrza ENYAQ COUPÉ iV: podstawowego Loft (w tonacji stanowiącej połączenie odcieni szarości i czerni) oraz wyższych Lodge, Suite i ecoSuite.
ŠKODA zaoferuje w klientom Europie dwa rodzaje akumulatorów i trzy różne warianty dla nowego modelu:
ENYAQ COUPÉ iV będzie mógł być ładowany prądem stałym z mocą do 125 kW, co pozwoli na uzupełnienia akumulatora w ultraszybkich ładowarkach DC, przy szlakach transportowych. Przy wykorzystaniu wallboxa ŠKODA iV Charger samochód będzie można naładować w domowym garażu, wykorzystując prąd przemienny i moc do 11 kW.