Coraz więcej elektrycznych BMW jeździ po polskich drogach

Wojna na Ukrainie wpłynie na wyniki PGE, ale nie zagraża inwestycjom
14 lipca 2022
Tauron buduje farmę fotowoltaiczną o mocy 100 MW
15 lipca 2022

BMW Group Polska odnotowało w I półroczu 2022 r. blisko 14 tys. rejestracji nowych samochodów marek BMW i MINI, czyli na poziomie nieco wyższym niż w tym samym okresie 2021 r. A to oznacza, że polska filia miała wynik lepszy niż cała grupa BMW, która zanotowała spadek sprzedaży egzemplarzowej o 13,3%. Udział aut w pełni elektrycznych, na które popyt rósł w Polsce szybciej, ale ciągle był dwukrotnie mniejszy niż w całej grupie, i wyniósł 3,6%.

BMW Group Polska odnotowało w I półroczu br. 12 364 rejestracji sprzedanych nowych samochodów marki BMW, co zapewniło bawarskiej firmie pozycję lidera w segmencie premium z 31-proc. udziałem w polskim rynku. I choć jest to sprzedaż na porównywalnym poziomie do ubiegłorocznego (spadek o 1,2 % z poziomu 12 521), to w obecnej trudnej sytuacji w branży motoryzacyjnej, polska filia niemieckiego koncernu, uznaje to za sukces (w czerwcu wzrost sprzedaży r/r wyniósł 16%).

– „Jestem bardzo dumny z zespołu BMW Group Polska i naszej sieci dealerskiej.  Znakomite wyniki udowadniają, że wykazujemy się dużą odpornością w trudnych dla branży motoryzacyjnej czasach, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Cieszę się, że świeże i atrakcyjne portfolio modeli BMW, MINI i Motorrad jesst najbardziej pożądane przez polskich klientów premium. Teraz czekamy na to, co przyniesie nam druga połowa roku!” – powiedział Christian Haririan, dyrektor generalny BMW Group Polska.

Najlepsze wyniki z obecnego portfolio modelowego miały: BMW serii 5 (2263 rejestracji), BMW serii 3 (limuzyna i touring, łącznie 1948) oraz rodziny X5 i X6 (1923 rejestracji). W segmencie kompaktów BMW X1 znalazło 1096 nabywców, a BMW serii 1 – 1003 nowymi. Luksusowa limuzyna BMW serii 7 – obecnej generacji – miała 296 rejestracji.

Lider segmentu samochodów premium może pochwalić się szczególnymi sukcesami na polu elektromobilności. W I półroczu br. z BMW Group Polska zanotował bowiem 504 rejestracje elektryków z czego 375 to auta z napędem elektrycznym marki BMW i 129 MINI, co oznacza, że sprzedaż e-modeli wzrosła ponad trzykrotnie. Firma ma w ofercie 10 modeli hybryd plug-in, ale nie podaje na ile aut z takim mieszanym napędem znalazła w Polsce nabywców.

W przypadku marki BMW dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza elektryczne Gran Coupé BMW i4 z 119 rejestracjami, które weszło do oferty wiosną 2022 r. oraz droższy SAV, czyli mniejszy SUV BMW iX, mający już pierwszy pełny rok sprzedaży, które zdobyło 106 nabywców. Oba modele odpowiadały więc za 60% sprzedaży elektryków niemieckiej marki w naszym kraju. 5-osobowe Gran Coupé BMW i4 dostępne jest w trzech wersjach: eDrive40 Essence (od 294,4 tys. zł brutto), eDrive40 Balance (od 325,5 tys. zł) oraz usportowionej M50 Signature (od 366,4 tys. zł). 5-osobowy SAV BMW iX także jest dostępny w trzech wariantach: iX xDrive40 (rekomendowany Podstawowy, od 489,9 tys. zł), iX xDrive40 (rekomendowany Sport, od 489,5 tys. zł) i iX xDrive50 (rekomendowany Sport, od 603,3 tys. zł).

BMW Group Polska ma w zelektryfikowanej ofercie jeszcze miejskie auto i3 (w dwóch wersjach, od 169,7 tys. zł), SAV-a iX3 (od 287,5 tys. zł), które odpowiadają za pozostałe rejestracje oraz oferuje już ekskluzywną limuzynę i7, czyli elektryczną wersję zaprezentowanego w kwietniu nowego BMW Serii 7. Premierę rynkową nowego modelu zaplanowano na jesień, na razie można korzystać z jazdy próbnej i składać zapisy. 

Warto zauważyć, że choć rejestracje elektryków miały w pierwszej połowie 2022 r. imponującą dynamikę, to stanowiły zaledwie 3% sprzedaży nowych samochodów BMW w Polsce. W II półroczu rynkowe premiery będą miały dwa elektryczne modele BMW iX1, BMW iX M60 oraz wspomniana limuzyna i7 (wersje hybrydowe plug-in będą dostępne dla X1 i serii 2 Active Tourer). BMW Group zapowiada, że od 2023 roku będzie posiadało już kilkanaście całkowicie elektrycznych modeli.

W I półroczu 2021 r. sprzedaż nowych samochodów kultowej marki MINI, należącej od 28 lat do BMW Group wyniosła 1621 sztuk, co oznacza, że rejestracje MINIaków wzrosły o 15,4 % rok do roku (z poziomu 1405 sztuk). Do takiego dobrego ponad rynkowego wyniku przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż 3- i 5-drzwiowego MINI, które miało 840 rejestracji (ofertę wzbogaciły designerskie edycje specjalne Untamed, Untold i Resolute). Na drugim miejscu znajduje się MINI Countryman z 473 rejestracjami. Elektryczne MINI znalazło 129 nabywców, co oznacza wzrost o 231% r/r. (z poziomu 39 sztuk), i blisko 8-proc. udział tego modelu w sprzedaży, a więc znacznie wyższy niż w przypadku głównej marki. 13 985

W pierwszej połowie 2022 r. sprzedaż samochodów bawarskiego koncernu marek BMW, MINI, i Rolls-Royce na całym świecie wyniosła 1 160 443 sztuk, o 13,3% mniej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Nabywców znalazło 1 016 541 pojazdów BMW (-13,7% r/r) i 140 711 MINI (-10,9% r/r). Polska filia, choć jej udział w globalnej sprzedaży jest niewielki miała więc znacznie lepsze wyniki. 

W I półroczu 2022 r. na świecie sprzedano 75 891 samochodów BMW i MINI z napędem elektrycznym, o 110,3% więcej r/r. W Polsce dynamiki sprzedaży są więc znacznie wyższe, ale udział e-aut w portfelu ciągle niższy – średnio 3,6% versus 6,6% w całej grupie.

t.brzezinski@cleanerenergy.pl

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu