Firmy działające na terenie Polski coraz chętniej sięgają po rozwiązania wspierające ochronę środowiska naturalnego. Jednym z nich jest oferta EKO Biznes od TAURONA, dzięki której klienci biznesowi mogą korzystać z energii elektrycznej produkowanej w procesie kogeneracji, znacząco obniżającym emisję gazów cieplarnianych. Każda firma korzystająca z pakietu EKO Biznes otrzymuje certyfikat potwierdzający dokładną wielkość redukcji emisji CO2, który można wykorzystać do budowy wizerunku marki, jako przyjaznej środowisku naturalnemu. czy do podnoszenia konkurencyjności rynkowej oferowanych produktów.
Polski biznes jest coraz bardziej społecznie odpowiedzialny. Z roku na rok rosną nakłady na „zielone” inwestycje, a kadra menadżerska coraz lepiej rozumie korzyści wdrażania polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR). Rozumiejąc potrzeby i rosnącą świadomość ekologiczną swoich klientów, TAURON oferuje cały pakiet rozwiązań z zakresu ekologicznej energii wśród których dużym zainteresowaniem cieszy się oferta EKO Biznes, którą wybrało już ponad pół tysiąca firm na 2022 r. Kluczowym wyróżnikiem tej oferty jest dostarczanie energii elektrycznej wytwarzanej w procesie kogeneracji.
Kogeneracja (Combined Heat and Power – CHP ) to proces jednoczesnego wytwarzania energii elektrycznej i ciepła użytkowego w elektrociepłowniach. Dzięki temu możliwa jest minimalizacja strat, znacznie lepsze wykorzystanie surowców oraz ograniczenie niekorzystnego wpływu procesów produkcyjnych na środowisko naturalne.
Energia w ofercie EKO Biznes powstaje w należącej do Grupy TAURON elektrociepłowni zasilanej wyłącznie niskoemisyjnym paliwem gazowym, która przed przystąpieniem do programu przeszła drobiazgowy audyt Polskiego Towarzystwa Certyfikacji Energii. Przedsiębiorcy kupujący energię w ramach oferty EKO Biznes, mają więc pewność, że została wytworzona z wykorzystaniem technologii wysokosprawnej kogeneracji, która znacząco łagodzi negatywny wpływ produkcji prądu na środowisko i klimat. Produkcja 1 MWh energii w oferowanej w ramach pakietu EKO Biznes oznacza ograniczenie emisji dwutlenku węgla (CO2) o ponad 467 kg, czyli o 55% mniej niż przy rozłącznym wytwarzaniu ciepła i prądu. Dlatego korzystając z pakietu EKO Biznes, klienci biznesowi realnie przyczyniają się do ochrony środowiska naturalnego.
Firmy, które wybiorą produkt EKO Biznes, otrzymają Certyfikat Akcesyjny Polskiego Towarzystwa Certyfikacji Energii (PTCE), w którym znajduje się planowana ilość zużycia energii w trakcie trwania umowy oraz planowana wartość redukcji emisji CO2. Po zakończeniu umowy klienci otrzymają drugi certyfikat, który potwierdzi ile kilogramów gazów cieplarnianych nie trafiło do środowiska naturalnego dzięki temu, że skorzystali z pakietu EKO Biznes. Obliczenia wykonywane są na podstawie faktycznego zużycia energii elektrycznej przez odbiorcę.
Działania na rzecz środowiska naturalnego to jeden z filarów koncepcji CSR. Badania strategii marketingowych przedsiębiorstw z różnych sektorów gospodarki są jednoznaczne: działania z zakresu CSR pozytywnie wpływają na poprawę opinii konsumentów o firmie i kształtują pozytywną percepcję jej oferty. Dlatego Certyfikat Akcesyjny PTCE jest doskonałym narzędziem marketingowym, które można wykorzystać do budowy wizerunku marki, jako przyjaznej środowisku naturalnemu, czy do podnoszenia konkurencyjności rynkowej oferowanych produktów. Ten dokument może też być punktem wyjścia do budowania własnej strategii CSR. Korzystając z ekologicznego prądu od TAURONA, firmy nie muszą bowiem ponosić żadnych dodatkowych kosztów, aby stać się naprawdę „zielone” – nie za dekadę, nie za rok, lecz już od 1 kW energii pobranego w ramach EKO Biznes.
Polityka prywatności i cookies
Polityka prywatności
1. Wprowadzenie
Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).
Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).
2. Administrator danych osobowych
Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).
Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.
W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:
a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl
b) pisemnie na adres siedziby Spółki.
3. Zakres przetwarzanych danych
Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).
Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.
4. Cel i podstawa przetwarzania danych
Twoje dane będą przetwarzane do celu:
a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Wymóg podania danych
Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.
Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.
6. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
7. Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe:
a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,
b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.
8. Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.
9. Prawa podmiotów danych
Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Pliki cookies
1. Co to są pliki cookies?
Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.
Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie
Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.
2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?
Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:
a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,
b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,
c) zapewnienia bezpieczeństwa,
d) kontroli i ulepszania naszych usług,
e) zbierania danych statystycznych.
3. Jak długo cookies są przechowywane?
Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.
Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.
4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies
W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:
a) niezbędne
b) analityczne” /„wydajnościowe
c) funkcjonalne
5. Wyłączenie plików cookies
Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.
Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:
Chrome, Firefox, Safari.
Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.
Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.