Elektryczny Megane E-Tech dostał 5 gwiazdek Euro NCAP

Niezależny instytut Euro NCAP, badający od 25 lat nowo wprowadzane na europejski rynek samochody osobowe w testach zderzeniowych przyznał Renault Megane E-Tech 5 gwiazdek, czyli najwyższą notę bezpieczeństwa.

Megane E-Tech Electric, pierwszy w pełni elektryczny model z segmentu C francuskiego koncernu Renault, którego światowa premiera miała miejsce na ostatnich targach IAA Mobility 2021 w Monachium, od 1 lutego br. jest dostępny dla polskich kierowców.

Megane E-Tech Electric można obejrzeć na przeglądarce, sprawdzając jej zasięg na naszej mapie ogólnodostępnych ładowarek: https://cleanerenergy.pl/cars/renault-megane-e-tech/

Ceny elektrycznego Megane E-TECH, w zależności od wersji wyposażenia i mocy silnika zaczynają się od 154 390 zł brutto (Equilibre, z silnikiem o mocy 130 kM) do 202 390 zł (Iconic, z silnikiem o mocy 160 kM). Koszt zakupu można obniżyć korzystając z bezwrotnej dotacji z rządowego programu „Mój elektryk”. Klienci indywidualni mogą otrzymać 18 750 zł lub 27 000 zł (posiadacze Karty Dużej Rodziny, czyli rodzic/e plus co najmniej troje dzieci). Przedsiębiorcy mogą liczyć 27 000 zł przy średniorocznym przebiegu ponad 15 000 km.

Teraz pojawił się kolejny argument za zakupem. Ten 5- osobowy rodzinny hatchback, zbudowany na modułowej platformie CMF-EV uzyskał bowiem certyfikację niezależnego instytutu Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), po testach przeprowadzonych zgodnie z obowiązującym w 2022 roku protokołem.

Działający od 25 lat NCAP sprawdza nowo wprowadzane samochody pod względem bezpieczeństwa biernego, w ramach w czterech testów zderzeniowych: czołowego, bocznego, z pieszym i ze słupem. Analizie poddawanych jest pięć kategorii pojazdów, o różnych masach: auta osobowe, minivany, ternówki, pick-upy, roadstery. Wyniki podaje się w 5-stopniowej (gwiazdkowej) skali.

Nowy Megane -Tech elektryczny dostał właśnie od Euro NCAP dostał 5 gwiazdek, uzyskując

  • 85% w kategorii ochrona dorosłego pasażera,
  • 88% w kategoriii ochrona dzieci, a więc najwięcej dzięki konstrukcji, która zapewnia niezwykle wysoki poziom bezpieczeństwa, oraz siedmiu poduszkom powietrznym
  • 65% w kategorii ochrona pieszych użytkowników dróg
  • 79% w kategorii asystent bezpieczeństwa

Więcej szczegółów pod adresem: https://cdn.euroncap.com/media/68392/euroncap-2022-renault-megane-e-tech-datasheet.pdf

Testy NCAP to wcale nie niedzielny spacerek. W 2021 r. mniejszy i starszy brat obecnego tryumfatora, czyli Renault Zoe nie dostał żadnej gwiazdki (uzyskując odpowiednio: 43%, 52%, 41%, 14%).

Renault podkreśla, że Megane E-Tech, oprócz elementów ocenianych w testach Euro NCAP, jest także wyposażony m.in. w nowatorski system Fireman Access, który jest wynikiem ponad 10-letniej współpracy z francuskimi strażakami. Dzięki zeskanowaniu umieszczonego na przedniej szybie kodu QR ratownicy mają dostęp do informacji o konstrukcji pojazdu (w tym o lokalizacji akumulatora i poduszek powietrznych, czy o elementach, które można szybko i bezpiecznie rozciąć). Według Renault, dzięki temu czas uwolnienia rannego z samochodu można skrócić nawet o 15 min.

t.brzezinski@cleanerenergy.pl

PSEW apeluje o liberalizację zasady 10h
2 marca 2022
Celem APS Energia jest wzrost przychodów
ZE PAK gotowy zmodernizować i uruchomić linię energetyczną łączącą Polskę z Ukrainą
2 marca 2022