Orlen zakończył rebranding 90 słowackich stacji

Koreański partner PGE otwiera biuro w Warszawie
15 września 2023
Orlen kupił lokomotywę wodorową. Pierwszą w Polsce
17 września 2023

W tym roku koncern, dzięki przejęciom o 76% do 90 powiększył sieć stacji paliw na Słowacji. Obecnie wszystkie obiekty działają już pod marką Orlen. Po zakończeniu rebrandingu, firma skoncentruje się na poszerzeniu oferty pozapaliwowej oraz rozwoju dystrybucji paliw alternatywnych na sąsiednim południowym rynku: punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz dyspenserów wodoru.

Multienergetyczny champion jest liderem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem liczby stacji paliw. Na koniec I półrocza 2023 r. miał 3 157 placówek w sześciu krajach, z czego 1919 w Polsce, a 1 238 na rynkach zagranicznych: w Niemczech (605) i Czechach (435) oraz na Słowacji (90), Węgrzech (79) i Litwie (29). W lipcu br. koncern ogłosił transakcję kupna austriackiej sieci paliwowej Turmöl, dzięki której liczba stacji powiększy się 266 do 3 423, a polski koncern będzie prowadził sprzedaż detaliczną paliw na siedmiu europejskich rynkach. Zagraniczne stacje są poddawane rebrandingowi, który powinien, podobnie jak standaryzacja, zakończyć się w ciągu dwóch lat. Orlen poinformował, że zmianę logo zakończono właśnie na Słowacji.

– „Skutecznie wzmacniamy markę Orlen w Polsce i regionie. Na Słowacji, w zaledwie cztery lata, stworzyliśmy jedną z największych sieci paliwowych i chcemy wkrótce wejść do grona trzech największych operatorów stacji w tym kraju. Produkty i usługi z logo Orlen cieszą się tutaj coraz większym uznaniem – klienci doceniają ich jakość i innowacyjność. Będziemy dalej iść w tym kierunku – wkrótce słowaccy kierowcy będą mogli skorzystać z naszej aplikacji ułatwiającej korzystanie z oferty Orlen. Stawiamy również na rozwój elektromobilności i planujemy uruchomienie stacji tankowania wodorem” – mówi Daniel Obajtek, prezes Orlen.

Orlen działa na Słowacji od początku 2019 r., gdzie uruchomił pierwszą stację w Malackach, nieopodal granicy słowacko-czeskiej wtedy jeszcze pod brandem Benzina, należącym do czeskiego Orlen Unipetrol, który był tam już znaczącym graczem na rynku hurtowym.  Rozwój słowackiej sieci, realizowany poprzez system franczyzowy, przejęcia lokalnych operatorów był na tyle szybki, że na koniec 2022 r. koncern posiadał na Słowacji już 51 stacji (po wzroście o 29 licząc rok do roku). W tym roku ich liczba wzrosła do 90, m.in. głównie dzięki przejęciu 37 stacji marki Slovnaft od węgierskiego MOL w ramach wymiany aktywów fuzji Orlenu z Grupą Lotos.

Orlen ma obecnie 3 pozycję na Słowacji, po Slovnaft, należącym do węgierskiego koncernu MOL (272), i austriackim OMV (98, w tym 2 Avanti), przed Shell (87). I choć pod względem liczby stacji ma ok. 10% rynku, to wolumenowo 2,6% (po wzroście o 1,3 pkt proc. r/r). W planach jest dalszy wzrost liczby stacji, do co najmniej 100 obiektów, ale koncern intensywnie pracuje nad zwiększeniem lojalności tamtejszych klientów – modernizując placówki i rozwijając sprzedaż pozapaliwową, w tym o ofertę gastronomiczną. Na Słowacji działa już 48 punktów Stop.Cafe, czyli w ponad 53% placówek, a końca roku zmodernizowanych zostanie 8 lokali.

W związku z wzrostem liczby słowackich kierowców korzystających z kart lojalnościowych Orlen Tankkarta Easy i Business jeszcze w tym roku firma wdroży na tamtejszym rynku aplikację mobilną umożliwiającą integrację kart płatniczych i lojalnościowych Orlenu. Dzięki temu kierowcy będą mogli zbierać punkty za zatankowane paliwa, usługi i produkty zakupione na stacjach koncernu oraz wymieniać je na nagrody. Aplikacja oferować będzie też system nawigacyjny, pozwalający na szybką lokalizację najbliższej stacji sieci Orlen.

Na słowackich stacjach Orlen pojawią się również ładowarki pojazdów elektrycznych. Do końca 2030 roku mają być udostępnione w 40% lokalizacji, dodatkowo polski champion uruchomi 20 stacji tankowania wodorem.

Strategia Grupy Orlen do 2030 roku zakłada, że do końca dekady sieć stacji paliw koncernu liczyć będzie co najmniej 3,5 tysiąca obiektów, z czego 45% z nich zlokalizowanych będzie poza Polską. Na rozwój detalu (sprzedaż paliwowa) koncern planuje przeznaczyć do końca dekady ok. 5 mld zł. Po przejęciu austriackiej sieci Turmöl do realizacji celu strategicznego zabraknie ok. 80 placówek, i większość z nich powstanie lub zostanie kupiona za granicą naszego kraju.

redakcja@cleanerenergy.pl

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu