Co piąta mała i średnia firma zainteresowana fotowoltaiką

Ponad połowa małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) (59 proc.) uważa, że podejmowanie działań proekologicznych jest ważne w kontekście budowanego biznesu – wynika z badania IBRiS, przeprowadzonego na zlecenie Banku Ochrony Środowiska (BOŚ).

„Społeczna odpowiedzialność biznesu, której częścią są działania z zakresu poprawy stanu środowiska, będzie miała coraz większe znaczenie dla konsumentów. Już dziś przedsiębiorstwa, wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, rezygnują z plastiku, segregują odpady i informują, jak wdrożone procedury pozwalają redukować emisję dwutlenku węgla” – powiedział, cytowany w komunikacie, Bogusław Białowąs, prezes BOŚ.

W ocenie prawie połowy przedstawicieli MŚP (49 proc.), walor ekologiczny ich przedsięwzięć jest ważny dla kontrahentów, a dla czterech na dziesięciu badanych (39 proc.) to sprawa neutralna, zaś zdaniem 12 proc. inwestycje proekologiczne nie są istotne dla ich klientów.

Firmy najchętniej zainwestowałyby w instalację fotowoltaiczną (20 proc. odpowiedzi). Z kolei 18 proc. przedsiębiorstw wybrałoby wymianę źródła energii lub ogrzewania, a 14 proc. taboru na nowszy bądź bardziej ekologiczny.

„Mniejszą popularnością cieszyłaby się wymiana oświetlenia na energooszczędne (9 proc.), termomodernizacja (8 proc.) oraz działania pozwalające na ograniczenie zużycia materiałów i surowców (7 proc.). 19 proc. ankietowanych nie wskazało konkretnego rozwiązania” – czytamy w materiale.

Wśród przedstawicieli MŚP ok. sześciu na dziesięciu z nich uważa działania prośrodowiskowe za ważne, a zdaniem ponad jednej trzeciej (36 proc.) tego typu aktywność ma neutralny wpływ na prowadzenie biznesu. 5 proc. badanych uznaje, że takie inicjatywy nie są istotne dla ich funkcjonowania.

(ISBnews)

Pierwsza aukcja z OZE bez rozstrzygnięcia
3 grudnia 2019
Sprzedaż węgla notuje roczny spadek
3 grudnia 2019