W dużych przedsiębiorstwach zakup energii elektrycznej może mieć kluczowy wpływ na koszty produkcji i wytworzenia, tym samym na rentowność oferowanych produktów i usług. TAURON posiada ofertę dla klientów biznesowych dotyczącą optymalizacji zużycia energii elektrycznej, która pomoże im poprawie pozycji konkurencyjnej na rynku.
Od kilku lat, w związku z rosnącymi cenami energii, spowodowanymi polityką klimatyczną Komisji Europejskiej u przedsiębiorców obserwuje się wzrost zainteresowania świadomym zarządzaniem energią w firmach i poszukiwaniem rozwiązań pozwalających na racjonalizacją jej zużycia. Dzięki ofercie TAURONA firmy mogą wdrożyć rozwiązania techniczne, które pomogą im bardziej efektywnie wykorzystywać energię elektryczną i dzięki temu obniżyć koszty związane z jej zakupem.
Produkty TAURONA przynoszące oszczędności:
Audyt energetyczny jest pierwszym krokiem w kierunku efektywnego zużycia energii przez firmę. Może dotyczyć całego przedsiębiorstwa, obejmując obiekty, procesy technologiczne lub produkcyjne, konkretne urządzenia, instalacje lub przedsięwzięcia służącego poprawie efektywności energetycznej. Oferta TAURONA obejmuje dwa rodzaje audytów:
Najważniejsze różnice między audytami:
Redukcja Mocy to produkt, który umożliwia firmom skorzystanie z dobrowolnego i odpłatnego ograniczenia zużycia energii elektrycznej. Realizacja usługi odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usługi redukcji zapotrzebowania mocy, odrębnej od umowy sprzedaży energii elektrycznej.
Po przystąpieniu do programu Redukcja Mocy, w odpowiedzi na zapytanie TAURONA, firma deklaruje jej zakres przy uwzględnieniu korzystnego dla siebie przedziału godzinowego oraz wielkości redukowanej mocy.
Redukcja zapotrzebowania mocy może przebiegać w dwóch trybach, realizowanych na podstawie tej samej umowy:
Poziom realizacji redukcji zapotrzebowania mocy będzie oceniany na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych, które służą do rozliczeń z OSP przy użyciu algorytmów opisanych w umowie o świadczenie usługi redukcji zapotrzebowania.
Korzyści dla firm:
Z oferty mogą skorzystać klienci biznesowi, którzy:
Zarządzanie Energią to produkt, który umożliwia firmom bardziej efektywne zarządzanie układami ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji (HVAC) w budynkach wielkokubaturowych: centrach handlowych, biurowców, hal sportowych i widowiskowych. Inteligentne zarządzanie układami HVAC pozwala na obniżenie zużycia energii elektrycznej i ciepła nawet o 30%. W ramach oferty TAURON gwarantuje brak nakładów związanych z wdrożeniem usługi.
Inteligentne zarządzanie układami HVAC uwzględnia istniejącą infrastrukturę budynku, harmonogram pracy budynku oraz warunki pogodowe. Optymalizacja pracy urządzeń HWAC odbywa się przy zachowaniu wszelkich parametrów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo użytkowania i poczucia komfortu użytkowników budynku.
Produkt Zarządzanie Energią oparty jest na wykorzystaniu unikalnej technologii opracowanej przez partnera technicznego TAURONA. System teleinformatyczny Enabler DSR steruje zainstalowanymi w budynku układami HVAC w sposób bardziej efektywny, dostosowując zużycie energii i ciepła do zmiennego obciążenia. Jest on zasilany algorytmami indywidualnie przygotowanymi dla każdego klienta. System działa w oparciu o infrastrukturę techniczną istniejącą w budynku oraz dodatkowe urządzenia pomiarowe (badające temperaturę, wilgotność, stężenie CO2), które są montowane w ramach usługi. Dzięki nim do systemu dostarczane są dodatkowe dane, konieczne do optymalizacji zużycia mediów.
Korzyści dla firm
Z oferty mogą skorzystać zarządcy oraz właściciele budynków wielkokubaturowych, np. biurowców, centrów handlowych, hal targowych, hal widowiskowo-sportowych, kin, teatrów, obiektów wystawienniczych:
Potencjał oszczędności
W obiektach biurowych oszczędności mogą wynieść 10-20% rocznego zużycia energii elektrycznej i ciepła, w przypadku centrów handlowych sięgają 15-30%. Według danych Virtual Power Plant sp. z o.o., partnera technologicznego produktu Zarządzanie Energią, po jego wdrożeniu w budynku biurowym o 24 000 m2 powierzchni najmu brutto roczne oszczędności mogą wynieść 155 tys. zł, dla dwukrotnie większego centrum handlowego (48 600 m2) oszacowano je na 275 tys. zł.
W przypadku sieć kin o 132 000 m2 powierzchni najmu brutto roczne oszczędności mogą wynieść nawet 4 mln zł.
Każdy klient zainteresowany produktem TAURONA może wypełnić formularz kontaktowy na stronie www.biznes.tauron.pl. Eksperci TAURONA skontaktują się z nim i pomogą dobrać odpowiednie rozwiązanie. Doradcy klientów pomogą także w przygotowaniu niezbędnych formalności.
Polityka prywatności i cookies
Polityka prywatności
1. Wprowadzenie
Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).
Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).
2. Administrator danych osobowych
Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).
Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.
W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:
a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl
b) pisemnie na adres siedziby Spółki.
3. Zakres przetwarzanych danych
Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).
Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.
4. Cel i podstawa przetwarzania danych
Twoje dane będą przetwarzane do celu:
a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Wymóg podania danych
Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.
Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.
6. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
7. Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe:
a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,
b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.
8. Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.
9. Prawa podmiotów danych
Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Pliki cookies
1. Co to są pliki cookies?
Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.
Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie
Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.
2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?
Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:
a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,
b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,
c) zapewnienia bezpieczeństwa,
d) kontroli i ulepszania naszych usług,
e) zbierania danych statystycznych.
3. Jak długo cookies są przechowywane?
Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.
Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.
4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies
W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:
a) niezbędne
b) analityczne” /„wydajnościowe
c) funkcjonalne
5. Wyłączenie plików cookies
Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.
Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:
Chrome, Firefox, Safari.
Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.
Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.