4mobility powiększa swoją flotę

KGHM podał wyniki swojej produkcji w styczniu
24 lutego 2020
W zeszłym roku do sieci podłączono ponad 100 tys. mikroinstalacji fotowoltaicznych
25 lutego 2020

4Mobility – spółka, której większościowym akcjonariuszem jest PGE Nowa Energia – dwukrotnie powiększy floty pojazdów car-sharing spółki w I półroczu 2020 r. Nie będą to jednak elektryki.

„Zarząd podjął negocjacje z dostawcami i instytucjami finansującymi zakup pojazdów w celu podpisania umów finalizujących dostarczenie tych pojazdów. Nowe samochody zostaną wykorzystane do zwiększenia dostępności na istniejących rynkach 4Mobility i/lub uruchomienia usług w nowych miastach. (…) Emitent nie wyklucza dalszego powiększenia floty w 2020 r.” – podała spółka w komunikacie.

Jak mówi Paweł Błaszczak, prezes 4mobility, spółka nie wyklucza, że poza finalizowaną obecnie inwestycją w 300 samochodów, dokona kolejnych zakupów pojazdów w tym roku. Według niego, także w tym roku możliwe jest wejście spółki ze swoimi usługami do kolejnego miasta lub miast.

„Wchodzimy w etap ekspansji. Od połączenia sił z PGE trwały do niej przygotowania i zaczynamy fazę jej realizacji. Nasza flota powiększy się do przynajmniej 600 samochodów, które będą do dyspozycji już w II kw. br.” – powiedział Błaszczak.

Wyjaśnił, że będą to samochody osobowe, spalinowe, niskoemisyjne. Większość z nich będzie należała do segmentu premium, dlatego udział premium we flocie 4mobility zwiększy się z ok. 40-50 proc. do ok. 80-90 proc..

„Nie będzie wśród nich samochodów elektrycznych – takie stanowią dziś kilkanaście procent floty – ale nie wykluczamy dalszych zakupów w tym roku – tak aut elektrycznych, jak i spalinowych” – dodał prezes.

Poinformował, że nowe pojazdy w pierwszej kolejności zasilą dotychczasowe lokalizacje.

„Ale jest szansa i są takie plany, by jeszcze w tym roku pojawić się w nowym mieście lub miastach – będziemy konsekwentnie realizować rozwój w trzech grupach miast – dużych kilkusettysięcznych, średnich i małych” – wskazał Błaszczak.

„Obecnie mamy ok. 46 tys. klientów pozyskanych (za takich uważamy tych, którzy przeszli pełny proces rejestracji). Spodziewamy się oczywiście skokowego wzrostu liczby klientów po powiększeniu floty, jednak z pewnym przesunięciem w czasie, o kilka miesięcy” – kontynuował.

W 2019 r. spółka miała stratę netto. Rentowność, według prezesa, może osiągnąć za 2-3 lata.

„Taka jest specyfika branży, tak jest na wszystkich nowych rynkach. To jest inwestycja, prowadzona w okresie transformacji rynku usług motoryzacyjnych. Na razie trzeba do niej dokładać, ale my w nią wierzymy. Sądzę, że podobnie uważa większość naszych akcjonariuszy. Trzeba powiedzieć, że koszty, które są niepokrywane przez spółkę, to głównie koszty stałe, dlatego skala ma duże znaczenie. Wyjście ponad pierwszą marżę jest kluczem do sukcesu. To może potrwać 2-3 lata, by biznes stał się rentowny” – ocenił.

Siłą spółki ma być obecność w segmencie premium, z usługami świadczonymi przy użyciu takich marek jak m.in. Audi i Mercedes.

„Doszliśmy do przekonania, że to jest rynek, na którym możemy osiągnąć więcej, tworząc pewne przewagi konkurencyjne. To popierają nasze doświadczenia i konkretne wyniki. Pojazd premium może być dodatkowym argumentem dla klienta. Dla nas koszty jednostkowe są wyższe, ale i cenniki mogą być wyższe” – powiedział Błaszczak.

W rozwoju spółkę wspiera główny akcjonariusz – Polska Grupa Energetyczna (PGE).

„Zasadnicza synergia jest na poziomie finansowania działalności spółki i realizacji strategii – wejścia w nowy rynek usług z naciskiem na ekologiczne rozwiązania. W przyszłości synergiami będzie wykorzystanie infrastruktury ładowania budowanej przez PGE” – wskazał prezes.

„Plany współpracy są szerokie: cross-selling, udział w transformacji grupy energetycznej w kierunku wszechstronnej oferty dla klientów detalicznych” – zakończył.

Zdaniem szefa 4mobility, rynek carsharingu w Polsce jest na etapie wzrostu dostępności i skali – kolejnym będzie rozwój usługi w kierunki integracji z innymi środkami transportu, rozszerzenie sposobów rozliczania i dostarczanie doskonalszych narzędzi informatycznych klientom.

„Kluczowa z punktu widzenia klienta jest dostępność pojazdów i wraz z rozwojem rynków będzie się ona zwiększać. Kolejny rok – dwa, będzie wiązał się z jej poprawą. Obecnie w polskich miastach jest ok. 300-400 tys. klientów carsharingu. Co roku przybywało ich 20-30 proc., ale nie jest wykluczone, że krzywa wzrostu przyspieszy i za 2 lata może ich być ok. 1 mln” – powiedział Błaszczak.

„Strategicznie patrząc, istotne jest, by to nie były tylko samochody, tylko żeby klient mógł poruszać się przy użyciu wszystkich dostępnych środków transportu. Dlatego ważne jest integrowanie usług wokół miejskiej mobilności. I to jest między innymi nasza ambicja – by tworzyć rozwiązania intermodalne. Zawierać partnerstwa, rozszerzać współpracę z operatorami transportu publicznego” – dodał prezes.

Obecnie usługa jest oparta w 4Mobilty na łącznej opłacie za liczbę wykorzystanych minut i przejechanych kilometrów.

„Wraz z rozwojem rynku będzie rosła paleta rozwiązań, jak ryczałt czy pakiety usług” – dodał.

„Jednym z kluczowych elementów będą rozwiązania informatyczne. Np. my sami tworzymy rozwiązania systemowe i to ważny element operacyjny i kosztowy” – wyjaśnił Błaszczak.

Według niego, uwarunkowania dla rozwoju carsharingu w miastach są silnie zróżnicowane.

„To, w których miastach carsharing będzie się rozwijał szybciej zależy od wielu czynników: wielkości, struktury demograficznej (nasz klient ma z reguły do 35 lat), kosztów parkowania, kosztów związanych z transportem taxi, i co bardzo ważne, nastawienia władz miejskich i polityki samorządowej” – wymienił.

„Natomiast na samej górze – na poziomie legislacyjnym – leży wsparcie transformacji w branży w kierunku elektromobilności, pojazdów bezemisyjnych; by ustawodawca tworzył jakieś elementy wspierające. Np. założył, że carsharing jest częścią transportu publicznego – to pozwoliłoby miastom na wprowadzanie szerszych przywilejów, zorganizowanie hubów czy parkingów dla pojazdów carsharingowych, dopuszczenie ich na buspasy. Można by też wprowadzić zwolnienie z opłat za parkowanie” – zakończył Błaszczak.

Na podst. ISBNews

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu