Już po raz trzeci Fundacja Enea wraz ze Stowarzyszeniem My 50+ zapraszają seniorów oraz wielopokoleniowe rodziny do udziału w projekcie „Enea dla pokoleń. Wspólnie o bezpieczeństwie”. Tegoroczną nowością jest TeleRada – bezpłatna infolinia, na której będą dyżurować eksperci, m.in.: lekarze, dietetycy, prawnicy.
W 2019 r. podczas około 100 godzin warsztatowych drugiej edycji projektu „Enea dla pokoleń” w zajęciach wzięło udział ponad 2800 uczestników z Klubów Seniora, Uniwersytetów Trzeciego Wieku z trzech województw: wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. W tym roku z powodu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 projekt zmienia swoją formułę. Ze względów bezpieczeństwa, w trosce o zdrowie wszystkich uczestników, w miejsce organizowanych w poprzednich edycjach spotkań bezpośrednich pojawią się webinary oraz spotkania wirtualne. Przygotowane zostaną eksperckie poradniki pod patronatem Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Nowością jest bezpłatna infolinia TeleRada, na której dyżury będą pełnić eksperci z różnych dziedzin.
– „Fundacja Enea aktywnie włączyła się w działania na rzecz ograniczania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Do tej pory przekazaliśmy ponad 4 mln zł na walkę z wirusem, wspierając instytucje medyczne i służby sanitarne, inicjujemy programy społeczne i działania charytatywne. Cieszymy się, że założenia naszego senioralnego projektu również udało się dostosować do obecnych, trudnych realiów, zapewniając bezpieczeństwo jego uczestnikom i gwarantując wysoki poziom merytoryczny i dostępność projektu” – podkreśla Agata Goor z Fundacji Enea.
Pod numerem infolinii TeleRada 800 805 605 porad eksperckich będą udzielać: dietetycy, prawnicy, pracownicy socjalni, rzecznik konsumentów, lekarze i farmakolodzy. Z infolinii TeleRada będzie można korzystać w wyznaczonych godzinach przez pięć dni w tygodniu:
Poniedziałek: 9:00-12:00 dietetyk,
Wtorek: 16:00-18:00 prawnik,
Środa: 10:00-13:00 – pracownik socjalny,
Czwartek: 9:00-12:00 – rzecznik konsumentów,
Piątek: 15:00-17:00 – lekarz i farmakolog.
III edycja programu dla seniorów zaplanowana została do końca 2021 r., infolinia będzie działać do końca 2020 roku. W poniedziałki porad będzie udzielali specjaliści żywienia, którzy doradzą seniorom, jak zdrowo się odżywiać lub jaką dietę stosować w różnego rodzaju schorzeniach. We wtorki przy telefonie dyżurować będą prawnicy, u których można będzie zasięgnąć porady dotyczącej prawa: spadkowego, mieszkaniowego czy cywilnego. W środę zaplanowano dyżury specjalistów od pomocy socjalnej, u których zainteresowani dowiedzą się o zasiłkach i pomocy socjalnej, czy o wsparciu rzeczowym, jakie można otrzymać od samorządu. W czwartki przy telefonie będą dyżurować eksperci z biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Poznaniu, którzy pomogą rozwiązać problemy związane z reklamacjami i zawieraniem umów konsumenckich. Z kolei piątkowe porady lekarza i farmakologa będą kontynuacją projektu, prowadzonego przez studentów tych kierunków z nauczycielami akademickimi z Pracowni Geriatrii Katedry i Kliniki Medycyny Paliatywnej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
– „Serdecznie zachęcam do korzystania z możliwości kontaktu z naszymi ekspertami za pośrednictwem infolinii TeleRada. To bezpieczny sposób kontaktu bez wychodzenia z domu, wiarygodne źródło wiedzy i rzetelna pomoc w rozwiązywaniu problemów” – mówi Anna Dolska, prezes Zarządu Stowarzyszenia My 50+, koordynatorka projektu.
Szczegóły dotyczące projektu można znaleźć na stronach internetowych Fundacji Enea: https://www.enea.pl/fundacja/enea-dla-pokolen oraz na stronie internetowej Stowarzyszenia My 50+: http://my60plus.pl/enea-dla-pokolen-wspolnie-o-bezpieczenstwie/.
Oprac. tb
Polityka prywatności i cookies
Polityka prywatności
1. Wprowadzenie
Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).
Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).
2. Administrator danych osobowych
Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).
Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.
W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:
a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl
b) pisemnie na adres siedziby Spółki.
3. Zakres przetwarzanych danych
Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).
Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.
4. Cel i podstawa przetwarzania danych
Twoje dane będą przetwarzane do celu:
a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Wymóg podania danych
Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.
Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.
6. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
7. Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe:
a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,
b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.
8. Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.
9. Prawa podmiotów danych
Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Pliki cookies
1. Co to są pliki cookies?
Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.
Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie
Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.
2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?
Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:
a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,
b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,
c) zapewnienia bezpieczeństwa,
d) kontroli i ulepszania naszych usług,
e) zbierania danych statystycznych.
3. Jak długo cookies są przechowywane?
Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.
Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.
4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies
W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:
a) niezbędne
b) analityczne” /„wydajnościowe
c) funkcjonalne
5. Wyłączenie plików cookies
Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.
Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:
Chrome, Firefox, Safari.
Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.
Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.