PKN Orlen planuje do 2030 r. objąć wszystkie stacje w Niemczech marką Orlen

Źródło: Orlen Deutschland

Wszystkie stacje marki star w Niemczech zmienią logo na Orlen do końca obowiązywania aktualnej strategii Orlen2030 – zapowiedział prezes Daniel Obajtek.

„Zrobiliśmy program pilotażowy, w ramach którego sześć pierwszych stacji w Niemczech działa już pod logo Orlen. Wolumeny na tych stacjach nie tylko nie spadły, ale nawet wzrosły, mimo że na całym niemieckim rynku zużycie paliw spada” – powiedział Obajtek dziennikarzom w Berlinie.

Jak podkreślił, program rebrandingu będzie realizowany wraz z budową rozpoznawalności marki Orlen w Niemczech.

„Szalone tempo rebrandingu się zwyczajnie nie opłaca, o wiele lepiej robić to stopniowo w momencie, kiedy dana stacja i tak wymaga remontu czy modernizacji. Zakładam, że w tym modelu do 2030 roku wszystkie nasze stacje będą już działały pod logo Orlen” – dodał prezes.

Obecnie PKN Orlen dysponuje na rynku niemieckim siecią 586 stacji działających w tzw. cobrandingu, pod marką star – Grupa Orlen, głównie w północnej części kraju, co daje koncernowi ok. 6 proc. udziału w niemieckim rynku detalicznym i pozycję 8-9 największego operatora.

„Jeszcze w 2015 roku nasza spółka Orlen Deutschland miała 56 mln euro zysku EBITDA, a w roku 2020 było to już 131 mln euro” – zaznaczył prezes.

Szef Orlenu nie wykluczył również akwizycji na tym rynku.

„W Niemczech ogólna liczba stacji paliw się kurczy, co sprawia, że mniejsze firmy myślą o wycofaniu się z rynku. Na wszystkich rynkach zwiększamy liczbę stacji, czy to przez budowę lub zakup pojedynczych obiektów, czy też większych lub mniejszych sieci” – zapewnił.

Wcześniej Waldemar Bogusch, prezes Orlen Deutschland poinformował, że Orlen Deutshland będzie dysponował 11 stacjami pod logo Orlen w Niemczech do końca I kwartału 2022 roku. Prezes poinformował też, że po siedmiu miesiącach br. wynik EBITDA spółki sięgnął 74 mln euro.

„Obecnie posiadamy 6 stacji Orlen w Niemczech, do końca tego roku dojdzie jeszcze jedna, a w pierwszym kwartale 2022 roku 4 kolejne” – powiedział Bogusch.

Jak dodał, 12. stacja Orlen dołączy na początku 2023 roku.

„To są lokalizacje już potwierdzone, w rzeczywistości tych stacji prawdopodobnie będzie do tego czasu więcej, tylko jeszcze nie znamy ich lokalizacji” – zastrzegł.

Szef Orlen Deutschland podkreślił również, że tegoroczne wyniki są porównywalne z tymi z 2020 roku, kiedy zysk EBITDA wyniósł 131 mln euro.

„Po siedmiu miesiącach obecnego roku wynik EBITDA sięgnął 74 mln euro” – powiedział.

Orlen Deutschland zarządza siecią 586 stacji w Niemczech, działających głównie pod marką star – Grupa Orlen. Pierwsze placówki z logo Orlen działają m.in. w Berlinie, Hamburgu i Monachium.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 86,2 mld zł w 2020 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

(ISBnews)

Ceny ropy stabilizują się po decyzji OPEC
2 września 2021
TGE i IRGiT uhonorowały najaktywniejsze spółki i maklerów roku 2020
2 września 2021