Łódzki producent e-jednośladów otwiera się na rynki zagraniczne

Celem APS Energia jest wzrost przychodów
W czerwcu wzrosło zużycie energii
18 lipca 2019
Wzrosła produkcja rudy miedzi
KGHM z certyfikatem FTSE4Good Index Series
18 lipca 2019

TrybEco – założona pod koniec 2015 roku w Łodzi spółka produkująca rowery i skutery elektryczne, a ostatnio również e-hulajnogi – spodziewa się 3-4 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2019 roku, głównie z rynku polskiego. Docelowo jednak nawet 90 proc. obrotów firmy ma pochodzić ze sprzedaży zagranicznej – poinformował Tomasz Przygucki prezes i założyciel spółki.

„Spółka istnieje od grudnia 2015 roku i jest postrzegana nadal w kategoriach startupu, choć utrzymujemy się z biznesu i z pełną świadomością pierwsze dwa lata działalności poświęciliśmy na budowę sieci dealerskiej i serwisowej, a także popularyzację idei przesiadania się z samochodu na rower bądź skuter elektryczny. W Polsce pokutowało na przykład przeświadczenie, że rower elektryczny nadaje się wyłącznie dla osób starszych lub ograniczonych fizycznie, podczas gdy w rzeczywistości jest wręcz odwrotnie, to idealny pojazd dla wszystkich” – powiedział Przygucki.

W latach 2017-2018 spółka TrybEco miała 2-2,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i sprzedawała w granicach 700-1000 sztuk pojazdów elektrycznych.

„Pierwsza połowa 2019 roku była bardzo obiecująca ze względu na wejście do sieci Auchan oraz zamówienia ze strony naszego agenta na rynku niemieckim. Jeżeli ta tendencja się utrzyma, możemy w tym roku osiągnąć ok. 3-4 mln zł przychodów i przekroczyć sprzedaż 2 tys. sztuk pojazdów. Dodatkowo cały czas rozmawiamy z bankami i potencjalnymi inwestorami w celu pozyskania większej ilości kapitału obrotowego. Naszym atutem jest to, że nasze zdolności produkcyjne są bardzo elastyczne, ich zwiększenie wiązałoby się jedynie z zatrudnieniem dodatkowych pracowników, jako że montujemy nasze pojazdy z gotowych elementów, a np. produkcja ram zlecana jest na zewnątrz” – dodał Przygucki.

W jego ocenie, perspektywy na kolejne lata są jeszcze bardziej obiecujące.

„Obecnie ponad 90 proc. naszych pojazdów trafia na rynek polski, natomiast docelowo, ok. 90 proc. przychodów powinno pochodzić z zagranicy. Same zamówienia ze strony naszego agenta niemieckiego to 2 tys. pojazdów w 2020 roku i 4,5 tys. pojazdów w roku 2021. A mamy także poza Niemcami podpisane umowy w Szwajcarii, Skandynawii czy we Włoszech. Świadomość ekologiczna mieszkańców tych krajów jest bardzo wysoka. Na samym rynku niemieckim sprzedaje się 1 mln e-rowerów rocznie. Stąd decyzja o ekspansji w tym kierunku. Budując naszą markę, staram się jednak realnie oceniać potencjał rynku i zasobność portfela, a tu nie ma wątpliwości, że polski rynek jest daleko w tyle za niemieckim” – podkreślił szef TrybEco.

Jak zaznaczył, w przypadku e-rowerów główną grupą docelową spółki są klienci indywidualni. Po to, aby nie konkurować z własnymi dystrybutorami, firma nie prowadzi sklepu internetowego i sprzedaży bezpośredniej. W przypadku e-skuterów firma zaczęła również od odbiorców indywidualnych, ale więcej pojazdów nabywano w formule b2b. TrybEco tu widzi największy potencjał wzrostu przychodów, na przykład w postaci firm dostarczających żywność czy przesyłki.

„Nasze pojazdy, w tym mikrosamochody, wciąż testuje Poczta Polska” – zaznaczył Przygucki.

„Jeśli chodzi o duże korporacje, które zalały miasta e-hulajnogami wynajmowanymi na minuty, to nie są one naszymi klientami, bo to nie ta skala i nie moglibyśmy być konkurencyjni cenowo, ale pojawiają się też młode startupy, które próbują to robić metodą gospodarczą na mniejszą skalę i tutaj możemy współpracować” – dodał.

Jak dodał Przygucki jedną z głównych przeszkód w dynamicznym rozwoju elektromobilności w Polsce jest mentalność polskiego społeczeństwa. Zmianę w tym obszarze może przyspieszyć tzw. mikroelektromobilność, czyli korzystanie z napędzanych elektrycznie jednośladów.

„Pozytywnie oceniam to, co wydarzyło się w rozwoju elektromobilności w Polsce, zwłaszcza w ciągu ostatnich dwóch lat. Największy wpływ na ten rozwój mają podmioty zajmujące się carsharingiem. Natomiast zakupy samochodów elektrycznych przez indywidualnych użytkowników to niestety wciąż margines. Takie pojazdy nabywane są najczęściej jako trzeci samochód w rodzinie. Zamiana samochodu spalinowego na elektryczny to wciąż rzadkość” – powiedział Przygucki

W jego ocenie, jeśli chodzi o przyszły rozwój, wiele zależeć będzie od podejścia polskiego rządu i Unii Europejskiej, bo nasze przepisy regulujące ten rynek wciąż raczkują w porównaniu do innych krajów.

„Powoli doganiamy inne kraje UE, jeśli chodzi o świadomość ekologiczną, ale ten proces musi potrwać. Realnie patrząc, powstające powszechnie w Europie Zachodniej zielone strefy i nowe obostrzenia dla samochodów z silnikami spalinowymi sprawią, że może czekać nas zalew kolejnej fali tanich używanych aut spalinowych, wykluczonych z użytkowania z rynku zachodniego, co na jakiś czas może spowolnić rozwój elektromobilności w Polsce” – przewiduje szef TrybEco.

I tu widzi ważną rolę do odegrania dla tzw. mikroelektromobilności, czyli pojazdów elektrycznych typu rowery, skutery i hulajnogi.

„U zarania powstania spółki TrybEco stało przekonanie, że w Polsce to jeszcze nie jest moment na samochody elektryczne. Wynika to m. in. z ceny, braku infrastruktury ładowania oraz mentalności Polaków. Chodziło o to, żeby małymi krokami wejść do świadomości potencjalnych klientów. Najtrudniej jest wysiąść z samochodu i przesiąść się na coś bardziej ekologicznego. Jednocześnie Polacy mają głęboką potrzebę posiadania, wiążącą się ze statusem społecznym. My staramy się promować ideę, że lepiej jest korzystać niż posiadać, w zależności od potrzeb chwili, z roweru, skutera, hulajnogi czy samochodu elektrycznego” – podkreślił.

„Mikroelektromobilność to pierwszy krok, który najłatwiej jest zrobić, bo jest w zasięgu cenowym, a jednocześnie pozwoli rozładować korki w dużych miastach i zmniejszyć smog. W skali makro to pierwszy etap, który pozwoli na płynniejsze przejście na tzw. 'dużą’ elektromobilność. Jeszcze daleka droga przed nami, ale jest już pod tym względem dużo lepiej niż było kilka lat temu, co pokazuje olbrzymia popularność wynajmu pojazdów elektrycznych na minuty. Nie mam wątpliwości, że w ciągu najbliższych pięciu lat ten proces pozytywnie przerośnie nasze oczekiwania” – podsumował Przygucki.

TrybEco to istniejąca od grudnia 2015 roku spółka z Łodzi, produkująca rowery, skutery, hulajnogi i mikrosamochody o napędzie elektrycznym.

(ISBnews)

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu