Tauron informuje, że zachowuje ciągłość produkcji i dystrybucji energii elektrycznej. Jednocześnie koncern zwraca uwagę na wzmocnienie elektronicznych kanałów kontaktu, wprowadził zmiany w obsłudze klientów – m.in. ograniczył odczyty liczników.
„Podjęte działania prewencyjne, mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz ciągłość funkcjonowania Grupy Tauron, co z kolei gwarantuje pewność dostaw energii elektrycznej i ciepła dla naszych klientów. W trosce o ich zdrowie zawiesiliśmy działanie Punktów Obsługi Klienta, wzmacniając jednocześnie elektroniczne formy kontaktu” – mówi Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.
Spółka ograniczyła też zaplanowane prace. Pracownicy spółki dokonują odczytów liczników oraz innego rodzaju prac tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnodostępnym, a jego obsługa nie wymaga wejścia do lokalu mieszkalnego. W pozostałych przypadkach Spółka prosi klientów o podawanie stanu licznika telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu o odczycie lub mailowo poprzez formularz.
Prace planowe, związane z koniecznością wyłączenia odcinków linii energetycznej i wiążące się z brakiem zasilania zostały czasowo wstrzymane. W przypadku wystąpienia wyłączeń awaryjnych, praca przy ich usuwaniu odbywać się będzie z zachowaniem podwyższonych zasad bezpieczeństwa osobistego pracowników i klientów.
Bez zakłóceń funkcjonuje też spółka Tauron Wytwarzanie. Bloki produkujące energię elektryczną, którymi dysponuje spółka, mają zmagazynowane zasoby paliwa produkcyjnego – węgla, oleju opałowego – i innych materiałów oraz produktów niezbędnych do produkcji energii elektrycznej i ciepła. Nie ma konieczności korzystania z dostaw zewnętrznych przez co najmniej 30 dni.
„Biorąc pod uwagę bieżące obciążenie naszych elektrowni, zgromadziliśmy zapasy paliw umożliwiające nieprzerwaną pracę jednostek przez około sto dni” – powiedziała Patrycja Hamera, rzecznik prasowy Tauron Wytwarzanie.
Tauron Wytwarzanie zamówił też siedem tysięcy całodziennych racji żywnościowych. Jest to jedno z działań prewencyjnych, na wypadek potencjalnej sytuacji kryzysowej w strategicznym dla bezpieczeństwa kraju segmencie wytwarzania energii.
Pracownicy elektrowni i kopalni, ze względu na charakter wykonywanej pracy, poddawani są dodatkowym badaniom przed wpuszczeniem ich na teren zakładów. Każdy osoba wchodzący na zakład ma codziennie mierzoną temperaturę ciała oraz wypełnia specjalną ankietę składającą się z trzech pytań.
„Każdy, kto wchodzi lub wjeżdża na teren kopalni jest zobowiązany do poddania się pomiarowi temperatury ciała, który wykonują odpowiednio wyposażeni pracownicy służby ochrony przed wejściem na teren Spółki. Pomiar temperatury ciała jest dokonywany za pomocą termometru bezdotykowego” – wyjaśnia Daniel Iwan, rzecznik prasowy Tauron Wydobycie.
W trosce o bezpieczeństwo klientów czasowo zawieszono działanie Punktów Obsługi Klientów, a jednocześnie wzmocnione zostały elektroniczne kanały.
„Zachęcamy do zaglądania na stronę internetową tauron.pl. Można tam znaleźć szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób kontaktować się z nami w konkretnych sprawach” – wyjaśnił Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Polska Energia.
Grupa podjęła szereg działań w ramach prewencji wewnętrznej. Od 2 marca prowadzona jest akcja informacyjna o koronawirusie i zasadach higieny ciała. W biurach i przestrzeniach produkcyjnych przeprowadzono zapobiegawczą dezynfekcję, zainstalowano dozowniki z płynem dezynfekującym.
Większość pracowników biurowych została oddelegowana do pracy zdalnej lub zachęcona do skorzystania z opieki nad dziećmi. Powołano również interdyscyplinarne zespoły do reagowania na zmieniającą się sytuację, dotyczącą rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.
Polityka prywatności i cookies
Polityka prywatności
1. Wprowadzenie
Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).
Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).
2. Administrator danych osobowych
Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).
Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.
W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:
a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl
b) pisemnie na adres siedziby Spółki.
3. Zakres przetwarzanych danych
Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).
Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.
4. Cel i podstawa przetwarzania danych
Twoje dane będą przetwarzane do celu:
a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Wymóg podania danych
Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.
Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.
6. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
7. Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe:
a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,
b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.
8. Odbiorcy danych
Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.
9. Prawa podmiotów danych
Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Pliki cookies
1. Co to są pliki cookies?
Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.
Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie
Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.
2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?
Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:
a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,
b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,
c) zapewnienia bezpieczeństwa,
d) kontroli i ulepszania naszych usług,
e) zbierania danych statystycznych.
3. Jak długo cookies są przechowywane?
Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.
Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.
4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies
W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:
a) niezbędne
b) analityczne” /„wydajnościowe
c) funkcjonalne
5. Wyłączenie plików cookies
Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.
Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:
Chrome, Firefox, Safari.
Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.
Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.