PKO Leasing dołączył do programu „Mój elektryk”

PKO Leasing i Masterlease mają umowę z Bankiem Ochrony Środowiska (BOŚ) o współpracy przy programie „Mój elektryk”. Klienci biznesowi PKO Leasing będą mogli ubiegać się o dotację do leasingu pojazdów elektrycznych. Masterlease umożliwi nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem także klientom indywidualnym. Przyjmowanie wniosków od klientów ma się rozpocząć w 2022 roku.

„Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt. Jako lider usług leasingowych w Polsce, chcemy wspierać zieloną transformację i pomagać klientom w zarządzaniu ich flotą. PKO Leasing i Masterlease zakładają znaczący udział w pozyskaniu dostępnych kwot dotacji dla swoich klientów, służąc pomocą na każdym etapie ubiegania się o dofinansowanie z puli programu „Mój elektryk”– mówi Paweł Pach, prezes PKO Leasing.

Czytaj także: BOŚ podpisał umowy z firmami leasingowymi w ramach programu „Mój elektryk”

Przygotowane przez Masterlease kalkulacje pokazują, jak dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla przykładowego samochodu (Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł). W ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km rocznie opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1 885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł , to czynsz obniży się do 729 zł netto miesięcznie.

„Wynajem długoterminowy pozwala w przewidywalny sposób korzystać z samochodu. W tej formie finansowania jego formalnym właścicielem pozostaje firma leasingowa i to na niej spoczywa obowiązek zarejestrowania, ubezpieczenia, serwisowania pojazdu i sprzedaży używanego samochodu – to wszystko eliminuje wahania kosztów i zapewnia komfort używania elektryka w firmowej flocie. Chcemy współpracować ze wszystkimi grupami klientów uprawnionymi do otrzymania dopłat. Pamiętamy jednak, że elektryfikacją transportu w Polsce interesują się przede wszystkim przedsiębiorstwa i to w tym segmencie spodziewamy się największego ruchu. Jesteśmy na to przygotowani, bo finansowanie i obsługa flot samochodowych w korporacjach i sektorze MSP to od lat trzon naszej działalności” – mówi Tomasz Jabłoński, prezes Masterlease.

Z raportu przygotowanego przez PKO Leasing i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) wynika, że 90 proc. przedsiębiorców chce finansować pojazdy elektryczne w formie leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować za gotówkę.

„Realizując program „Mój elektryk” wprowadzamy zasadę „jednego okienka”. Nasi klienci nie muszą martwić się o formalności, aby uzyskać dofinansowanie w ramach programu do zakupu auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po naszej stronie leży ich dopełnienie i kontakt z operatorem programu – Bankiem Ochrony Środowiska. Przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej. Zatem to u nas klient składa wniosek o umowę leasingową i przyznanie dotacji” mówi Maciej Matelski, dyrektor biura kompetencji ds. rynku samochodów osobowych PKO Leasing.

Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy. Czytaj więcej: Od dzisiaj Mój elektryk dla firm i instytucji publicznych

rb

Spadła produkcja gazu ziemnego
PGNiG Obrót Detaliczny oblicza zmiany w taryfach za gaz
17 grudnia 2021
Wielkość umów z aukcji głównej na dostawy w roku 2026 wyniosła ok. 7,19 GW
20 grudnia 2021