Marka Orlen pozostaje najbardziej zaufaną siecią stacji w Polsce

Źródło: PKN Orlen

Według badania IBRiS, 90 proc. ankietowanych i aż 94 proc. aktywnych kierowców zna markę Orlen. Dla ponad połowy z nich stacje koncernu są najbardziej lubianymi przez Polaków. Zaufanie do marki Orlen kształtuje się na poziomie 60 proc. Orlen pozostaje najbardziej zaufaną siecią stacji w Polsce, która była najczęściej wybieraną w ciągu trzech ostatnich miesięcy zarówno przez osoby tankujące paliwo (57 proc. respondentów), jak i osoby korzystające z oferty pozapaliwowej (40 proc. respondentów). To wyniki ponad 2 razy wyższe niż dwóch kolejnych marek łącznie.

„Segment detaliczny jest ważnym filarem działalności PKN Orlen, który generuje zysk operacyjny  na poziomie 3 mld zł rocznie. Zgodnie ze strategią chcemy dalej dynamicznie rozwijać ten obszar, inwestując w niego do 2030 r. ok. 11 mld zł. Przełoży się to na wzrost zysku EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie. Dlatego odpowiadając na rynkowe trendy konsekwentnie, unowocześniamy nasze obiekty, wprowadzamy nowe usługi pozapaliwowe, dbamy aby jakość produktów i obsługi spełniała oczekiwania klientów. Jesteśmy zdecydowanym liderem w tym obszarze. Wyniki badania IBRiS to potwierdzają” – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

47 proc. ankietowanych i 50 proc. aktywnych kierowców w najbliższej okolicy chciałoby mieć stację koncernu. Badani wskazali na wysoką jakość obsługi – 89 proc., wysoką jakość oferowanego paliwa – 86 proc. oraz szeroki wybór oferty pozapaliwowej – 83 proc. Odsetek opinii pozytywnych w tym obszarze systematycznie rośnie od publikacji pierwszego badania IBRiS w 2019 r. Największy wzrost odnotowano w kategorii: szeroki wybór artykułów, aż o 30 pkt proc. w stosunku do 2020 r. i 50 pkt proc. w odniesieniu do 2019 r.

Badanie IBRiS potwierdziło, że kierunek rozwoju, przyjęty przez PKN Orlen, jest zgodny z oczekiwaniami Polaków. Ponad połowa ankietowanych uważa, że koncerny powinny inwestować w produkcję czystej energii ze źródeł odnawialnych oraz rozwijać i upowszechniać technologię zielonego transportu. Sześć na dziesięciu respondentów uważa, że na stacjach benzynowych powinny znajdować się punkty ładowania samochodów elektrycznych. 37 proc. Polaków spotkało się z nimi na stacjach, przy czym najczęściej takie punkty kojarzą się ze stacjami Orlen.

Na koniec II kw. 2021 roku w sieci detalicznej Grupy Orlen były 2 854 stacje benzynowe. 2 239 z nich, czyli około 80 proc., wyposażonych jest w koncept pozapaliwowy StopCafe, w tym: 1 730 w Polsce. Do dyspozycji klientów pozostaje 278 punktów alternatywnego tankowania, w tym: 191 w Polsce.  

rb

Sektor energetyczny będzie potrzebował w tym roku więcej węgla
11 października 2021
Polska podpisała list w obronie energetyki jądrowej
11 października 2021