Wartość sprzedaży paliwa na stacjach wzrosła rok temu o 11 mld zł

Sprzedaż detaliczna paliwa wyniosła 28 mld litrów w 2019 roku, w porównaniu do 27 mld litrów rok wcześniej, co daje wartość ok. 132 mld zł w porównaniu do 121 mld zł w 2018 roku – wynika z wyliczeń Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

„Wartość sprzedaży detalicznej paliw silnikowych w Polsce w 2019 r. oszacowana została na około 132 mld zł, a jej wielkość na 28 mld litrów (benzyny silnikowe, olej napędowy i autogaz). Wpływy do budżetu z tytułu zapłaconych podatków (VAT, akcyza, opłata paliwowa) od tego typu sprzedaży wyniosły około 65 mld zł” – czytamy w raporcie POPiHN.

Dla porównania, w 2018 roku sprzedaż detaliczna paliw wyniosła 27 mln m.sześc., co dawało wówczas wartość ok. 121 mld zł.

Czytaj także: Konsumpcja paliwa wzrosła kolejny rok z rzędu

(ISBnews)

Po świętach przyleci kolejny samolot ze sprzętem medycznym od KGHMu
7 kwietnia 2020
Pierwsza stacja pod marką Orlen otwarta pod Berlinem
7 kwietnia 2020