BOŚ przyznał ponad 1000 dotacji do leasingu e-pojazdów

W ciągu 6 miesięcy od uruchomienia, w ramach programu „Mój Elektryk”, dopłat do leasingu e-pojazdów pozytywnie rozpatrzono ponad 1000 wniosków, a łączna wartość przyznanych dotacji wyniosła ponad 33,7 mln zł – podał bank. W ramach programu, Bank Ochrony Środowiska zawarł umowy współpracy z 18 firmami leasingowymi.

„Celem programu priorytetowego „Mój elektryk” jest ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Program zakłada dwie ścieżki – dotacje na zakup pojazdów obsługuje bezpośrednio NFOŚiGW, natomiast ścieżka leasingowa jest prowadzona przez Bank Ochrony Środowiska. Program jest realizowany w formule „jednego okienka” – wnioski o dopłatę do leasingu klienci składają w firmach leasingowych współpracujących z BOŚ” – podano w komunikacie.

Kwota 33,7 mln zł ma pokryć opłaty wstępne dla 1092 pojazdów elektrycznych, w tym 899 pojazdów kategoriiM1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) i 189 pojazdów kategorii N1 (pojazdy dostawcze z masą do 3,5 t).  Dotacje zostały przyznane także do leasingu 4 pojazdów kategorii L (pojazdy dwu- lub trzykołowe).

Postęp w realizacji programu sprawił, że w marcu br. zarząd NFOŚiGW podjął decyzję o zwiększeniu do 100 mln zł puli środków, które BOŚ może przeznaczyć na dopłaty do leasingu.

Czytaj więcej: BOŚ ma 100 mln zł z NFOŚiGW w ramach programu „Mój elektryk”

„Mój elektryk” to doskonały przykład efektywnej współpracy sektora publicznego z prywatnym w celu modernizacji polskiej gospodarki i realizacji założeń polityki klimatycznej. Pierwsze miesiące funkcjonowania programu pokazują, że dobrze odpowiada on na potrzeby rynkowe. Jako Bank Ochrony Środowiska jesteśmy dumni, że możemy wnieść do niego nasze know-how oraz zbierać doświadczenie na przyszłość. Jestem przekonany, że wyzwania, jakie będą się wiązały z realizacją Europejskiego Zielonego Ładu, spowodują, że w przyszłości podobnych inicjatyw bazujących na kooperacji międzysektorowej zobaczymy jeszcze więcej”powiedział Wojciech Hann, prezes Banku Ochrony Środowiska

Jak podano w komunikacie, wśród beneficjentów dotacji przeważają przedsiębiorcy, w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (96,79 proc. dopłat). Z dopłat korzystają także samorządy terytorialne.

Najwięcej dotacji trafiło do klientów firm Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., PKO Leasing S.A., i Volkswagen Financial Services Sp. z o.o. Wnioski złożone przez klientów tych firm stanowią ponad 86 proc. wszystkich przyznanych dotacji.

„Od współpracujących z BOŚ firm leasingowych otrzymujemy sygnały, że obecnie przygotowywane są setki kolejnych wniosków o dotację. Spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach liczba chętnych na skorzystanie z dopłat do leasingu samochodów elektrycznych będzie systematycznie rosnąć, co w efekcie przyczyni się do zwiększenia udziału pojazdów zeroemisyjnych poruszających się po polskich drogach”dodał Marek Szczepański, dyrektor Departamentu Programów Publicznych i Projektów Unijnych w BOŚ.

Czytaj także: W Polsce zarejestrowano ponad 45 tys. samochodów z napędem elektrycznym

BB

Sejm znowelizował ustawę o inwestycjach w terminalu LNG
28 kwietnia 2022
ZEW Kogeneracja publikuje wyniki finansowe
29 kwietnia 2022