KGHM i PKN Orlen chcą współpracować z mikro, małymi i średnimi firmami

PKN Orlen złoży Komisji Europejskiej nowe propozycje w sprawie Lotosu
3 września 2019
85 proc. produktów na stacjach PKN Orlen pochodzi od polskich dostawców
3 września 2019

Forum w Krynicy, twitter KGHM

KGHM Polska Miedź i PKN Orlen chcą współpracować z mikro-, małymi i średnimi firmami (MSP), bo doceniają ich innowacyjność i elastyczność, ale oczekują od nich dobrego przygotowania do realizacji kontraktu – oceniły przedstawicielki zarządów podczas panelu dyskusyjnego pt. „Polskie MSP w łańcuchu wartości dużych firm” na XXIX Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Punktem wyjścia do dyskusji był głos prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu (PARP) Małgorzaty Oleszczuk, która wskazała, że duże firmy stosunkowo rzadko decydują się na współpracę z MSP.

„To doskonałe miejsce, by się zastanowić nad tym, co trzeba zrobić, żeby mikro-, małe i średnie firmy mogły współpracować z dużymi i żeby duże były tym zainteresowane. Na razie tylko 54 proc. firm w Polsce współpracuje z innymi, a duże firmy znajdują się na dole tej tabeli – 38 proc. deklaruje współpracę z mikro, małymi i średnimi” – powiedziała Oleszczuk podczas panelu.

Członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen Patrycja Klarecka oceniła, że koncern należy do grupy tych, które robią to chętnie, choć nie zawsze jest to łatwe.

„Współpraca dużych i małych firm nie jest łatwa, jest dużo barier po obu stronach. Orlen miał 18 tys. dostawców w ubiegłym roku, przeprowadził 15 tys. przetargów na zakup produktów i usług. To, co ja obserwuję, to nasza świadoma decyzja, że chcemy pracować z MSP. Jeśli możemy zamówić produkt u jednego dostawcy lub u pięciu, to świadomie decydujemy, że zamówimy u pięciu” – powiedziała Klarecka podczas panelu.

„MSP mają wiele zalet – są zwinne, dynamiczne, śledzą trendy, są dla nas partnerem w rozwoju produktu. My dajemy im wiedzę o kliencie, zapewniamy skalowalność biznesu. Ale nie jest dobrze, gdy mała firma współpracuje z jedną dużą i uzależnia się od niej. Rekomendujemy im, że gdy pozyska się jednego dużego kontrahenta, ważne jest występowanie do kolejnych” – dodała przedstawicielka Orlenu.

Wiceprezes ds. finansowych KGHM Polska Miedź Katarzyna Kreczmańska-Gigol podkreśliła, że małe firmy do współpracy z koncernami muszą się dobrze przygotować, a ich wizja musi sięgać dalej niż perspektywa wykonania najbliższego kontraktu. Z drugiej strony, KGHM oferuje mniejszym kontrahentom swoje wsparcie.

„Do współpracy z dużymi firmami trzeba się przygotować. Małe podmioty są elastyczne, ale żeby były cennym partnerem muszą być stabilne. Muszą mieć kapitał, który długo się gromadzi. Polskie firmy dopiero uczą się 'myślenia pokoleniami'” – wskazała wiceprezes.

„Jeśli chodzi o KGHM, mamy usługę – system finansowania dostawców. To jest faktoring. To, że mała firma z nami współpracuje, to powoduje, że my negocjujemy dla niej dobre warunki finansowania. To jest to, co mogą duże korporacje zapewnić swoim kontrahentom” – dodała.

Klarecka wskazała natomiast, że dobrą praktyką może być przeprowadzenie współpracy testowej.

„Mniejszy przedsiębiorca przychodzi do nas z jego historią i trzeba zacząć tę markę budować. Firmy się do nas zgłaszają, pochylamy się nad ich asortymentem i na początek proponujemy współpracę testową. Rozmawiamy jednocześnie o tym, co można poprawić” – powiedziała.

Członek zarządu PKN Orlen, jak i dyrektor zarządzający w Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) Konrad Trzonkowski przestrzegali obie strony przed kierowaniem się wyłącznie kryteriami kosztowymi.

„Może się zdarzyć, że mały przedsiębiorca da początkowo niską cenę, a potem nie potrafi tego kontraktu 'uciągnąć’. Kapitału czasami nie ma, lewaruje się kredytami i okazuje się, że nie do końca przemyślał aspekty finansowe obsługi dużego partnera” – powiedziała Klarecka.

„Nie tylko czynnik kosztowy jest istotny dla wyboru kontrahenta do współpracy” – dodał Trzonkowski.

„Ciężko będzie wypracować złoty środek, by był sukces. Warto się pokusić o zbudowanie kliku tez, kilku 'przykazań” dla MSP. Tak jak ja to zbieram, są to: wypracowanie gwarantowanej jakości produktów, ugruntowane kompetencje, tworzenie specjalizacji w pożądanych [przez duże firmy] obszarach. Wreszcie, konkurencja kosztowa to nie powinien być kluczowy czynnik” – podsumował przedstawiciel ARP.

(ISBnews)

Cleaner Energy

Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności

1. Wprowadzenie

Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności i informację o plikach cookies („Polityka”).

Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności osób odwiedzających naszą stronę. Równocześnie, szanujemy prawo użytkowników do prywatności i gwarantujemy im prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Dokładamy starań, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/979 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („UODO”).

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych, których administratorem jest Cleaner Energy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Dąbrowieckiej 6A lok. 6, 03-932 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000770248, REGON 382497533, NIP 1132992861 („Spółka”).

Spółka, jako administrator danych osobowych, decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych użytkowników.

W sprawach ochrony swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami:

a) pod adresem e-mail: rodo@cleanerenergy.pl

b) pisemnie na adres siedziby Spółki.

 

3. Zakres przetwarzanych danych

Spółka przetwarza dane, które użytkownicy podają lub udostępniają w historii przeglądania stron i aplikacji w ramach korzystania z naszych usług (wraz ze zautomatyzowaną analizą aktywności użytkownika na stronie).

Spółka przetwarza również dane, które użytkownik podaje w celu założenia konta lub korzystania z usługi newslettera, tj. imię, nazwisko, adres e-mail.

4. Cel i podstawa przetwarzania danych

Twoje dane będą przetwarzane do celu:

a) realizacji usługi w oparciu o regulamin korzystania z serwisu, jeśli użytkownik zarejestruje swoje konto lub skorzysta z usługi newslettera (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b) dopasowania treści serwisu do zainteresowań użytkownika, a także wykrywania nadużyć oraz pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

c) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług jest niezbędne do świadczenia tych usług. W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach tj. dopasowanie treści serwisu do zainteresowań, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług w ramach serwisu jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

6. Prawo do sprzeciwu

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

7. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe:

a) niezbędne do świadczenia usług, będą przechowywane przez okres, w którym usługi te będą świadczone, oraz po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń,

b) niezbędne do dostosowania treści serwisu do zainteresowań, prowadzenia marketingu usług własnych, pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług, będę przechowywane do momentu wyrażenia sprzeciwu lub do czasu zakończenia korzystania przez Ciebie z usług serwisu, w zależności, które z powyższych wydarzeń nastąpi jako pierwsze.

8. Odbiorcy danych

Twoje dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratorów, m.in. dostawcom usług IT, firmom księgowym, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.

9. Prawa podmiotów danych

Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

10 .Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Nie przekazujemy Twoich danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Pliki cookies

1. Co to są pliki cookies?

Cookies to fragmenty informacji, które są przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub telefonie („Urządzenia końcowe”), w momencie gdy odwiedzasz stronę internetową. Cookies pozwalają zidentyfikować Urządzenie końcowe zawsze kiedy odwiedzasz daną stronę.

Cookies zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, swój czas istnienia, unikalny numer identyfikujący przeglądarkę, z której następuje połączenie

Korzystamy także ze standardowych plików dziennika serwera sieciowego. Dane, które zbieramy są w pełni zanonimizowane. Informacje te są niezbędne, aby ustalić liczbę osób odwiedzających serwis oraz aby dostosować go w sposób przyjazny użytkownikom.

2. Do czego są wykorzystywane pliki cookies?

Pliki cookies i inne dane przechowywane na Twoim urządzeniu są wykorzystywane do:

a) zapewnienia użytkownikom lepszego odbioru online,

b) umożliwienia ustawienia osobistych preferencji,

c) zapewnienia bezpieczeństwa,

d) kontroli i ulepszania naszych usług,

e) zbierania danych statystycznych.

3. Jak długo cookies są przechowywane?

Pliki cookies danej sesji pozostają na komputerze tylko do momentu zamknięcia przeglądarki.

Trwałe pliki cookies są przechowywane na twardym dysku do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia. Służą one m.in. do zapamiętywania preferencji użytkownika podczas korzystania ze strony.

4. Wykaz wykorzystywanych plików cookies

W ramach naszego serwisu korzystany z następujących plików cookies:

a) niezbędne

b) analityczne” /„wydajnościowe

c) funkcjonalne

5. Wyłączenie plików cookies

Większość przeglądarek internetowych jest ustawiona na automatyczne przyjmowanie plików cookies. Powyższe ustawienia można zmienić i zablokować cookies w całości lub w części.

Sposób wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach znajdziesz na poniższych stronach:

Chrome, Firefox, Safari.

Pamiętaj, że zmiana ustawienia plików cookies i podobnych technologii może wpłynąć na sposób funkcjonowania naszego serwisu.

Niniejsza Polityka może być co pewien czas aktualizowana poprzez zamieszczenie w serwisie jej nowej wersji.

Regulamin serwisu